Gå til innhold

Dere med babyer på ca 6 mnd, søvn

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Hvor mange lurer har babyen din på dagtid?

Og hvor lenge varer hver lur?

OG, hvor lang er natta?

Lillemor legges klokka 19 på kvelden og starter dagen i 6-7 tiden. Hun har 1, av og til 2 måltider på natta.

Vi har ingen "klokkerutiner" på dagen, men hun pleier å sove tre ganger i løpet av dagen. Men det er veldig varierende hvor lenge hver enkelt lur varer. Det kan være alt fra 20 minutter til 2 timer.

Normalt sover hun vel nå ca 3 timer til sammen på dagtid.

Så til sammen i løpet av et døgy sover hun rundt 14 timer.

2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille er snart seks mnd, og det ser ut som vi har det ganske likt:)

Natta mellom seks og syv, og morgen mellom seks og syv. Etter at vi begynte med grøt på kvelden sover hun natta gjennom igjen.. deilig:)

Dagene er veldig forskjellige hva søvn angår, men hun har som regel tre lurer. Stort sett på 30 minutter hver, noen ytterst få ganger mer... og da kan det fort bli to timer... ingen mellomting nei;)

Skrevet

Nå er min lille straks 7mnd, men soverutinene er ca de samme nå som for 1 mnd siden :)

Her legges frøken mellom 19 og 20 engang, våkner en gang for mat og starter dagen mellom 06 og 07. På dagtid sover hun 2-3 lurer, noen ganger har hun dager hvor alle lurene er på 30min, andre dager har hun lurer på opptil 2timer. Men i snitt så sover hun nok ca 2timer på dagen. Altså ingen klokkerutiner eller fast mønster her heller. Men det som er sikkert er at hun kan ikke sove etter kl 16, for da er hun umulig å legge til kvelden :)

Skrevet

Min er 5 mnd og 4 dager da.

Legger seg ca 18.30-19. og sover til ca 06.30. ( kommer an på når storebror våkner).. akkurat nå er det mat x antall ganger om nattan.. har vært litt syk.. og våkna mye.. og da vil hun ha puppen.. Ellers har det vært rundt 3 ganger i løpet av den tider.

Sover tre lurer på dagen.. ca 5-6 timer totalt i dagsøvn

Skrevet

Her blir lillegull 6 måneder neste uke. Han legges for natta mellom 19-2030 og det er morgen mellom 07-08. Mat en gang om natta, var i 3-4 tiden men har begynt å våkne i 24-01 nå. Våkner igjen nå ca 6 for mat så sover vi litt til ;)

Ca. 3-4 lurer per dag, første som regel kl 9-930 sover alt fra 1 t- 2,5 t, så er det 2-3 lurer til iløpet av dagen ettermidagen på 30-60 min. Har som regel siste lur i 17-18 tiden, hvis ikke blir han håpløs å legge.. Så han sover vel ca 4,5 t iløpet av dagen.

Skrevet

Her er det morgen en gang mellom 10 og 11. Han sover første dupp 12-13 (avhengig av når han stod opp), andre kl 15 og tredje kl 18. Da sover han 30-60 minutter om gangen. Kl 21 er det natt da sover han helt til morgenen, bare avbrutt av en flaske melk kl 07, altså ca 14 timer om natten.

Skrevet

dattra mi er 7 mnd da... Men dere er heldige...

Hun her sover max 1 time ca i løpet av dagen...

Legger hun kl 18.00 ca, og jeg prøøøver å ikke gi hun mat når hun våkner om natta, men hun er ikke flink til å sovne, så hender jeg bare må..

men her begynner dagene våre kl 04.00!!!!!! det er rett og slett jævlig...

har hatt en uke i sitt liv, når hun sov hele natta igjennom ( nå nylig..)

men den er borte....

Skrevet

babybenz- har du prøvd å legge suppa di litt senere? 7 tiden f eks? kanskje hun sover lenger da. det gjør mi. hun legges ca halv 8-8 og da tar hun valigvis morgen mellom halv 7 og 8. legger jeg henne noe før det er det morgen midt på natta. hun er 6 mnd.

Skrevet

Snuppelura her er 6,5mnd. Hun sover 3-4 ganger iløpet av dagen, 9 av 10 lurer er på nøyaktig 45min. Noenganger sover hun kun 30min, og noen svæææært få ganger sover hun en time eller to (det er stort sett bare de gangene jeg er stuptrøtt selv, og legger meg sammen med henne i dobbeltsengen vår, DA sover hun lenger enn vanlig, søta!)

Hun legger seg ca 19.00 hver kveld, våkner for mat ca 23, 02.30, 06 også våkner vi for dagen sånn ca 07.30.

Her fullammes det fortsatt, prøvd oss frem med grøt i nesten 1mnd, men hun blir så urolig av det, og er ikke det minste glad i grøt, så nå har jeg gitt opp inntil videre; og vips sover hun bedre og er mye mer fornøyd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...