Gå til innhold

da har jeg tatt min første....

Anbefalte innlegg

Skrevet

postafen tablett. er snart 15 uker og våknet skikkelig kvalm i dag tidlig. kjenner jeg er dritt lei av å være kvalm. har ikke snakket med legen om å ta de, men i dag tok jeg en halv tablett likevell. Får satse på at det ikke gjør noe skade. Jeg må jo få i meg mat:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prate med legen din, så kan det hende du får medisiner som gravide kan ta.....jeg vet ikke hvordan det er med prostafen, men jeg vet at afipran kan du ta i deler av svangerskapet.

Afipran er også kvalmestillende.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Det går nok bra det:-) Jeghar gått på afipran hele svskapet. Du skal bare ikke ta de siste trimester.

Skrevet

Postafen hjelper ikke..Det er nesten som sukkertøy..

Men kjøp deg slike seaband..Små armbånd som trykker på ett spesielt sted på håndleddet ditt og skal hjelpe..og skader ikke fosteret.

Skrevet

Jeg har jobbet på avdeling der det blir innlagt kvinner med hyperemesis og da har jeg sett flere ganger at Postafen har hjulpet når alt annet ikke hjelper, så vil ikke kalle det sukkertøy akkurat... men det er veldig individuelt hva som hjelper, det er det som er greia!

Skrevet

jeg synes det hjalp;) jeg bruker sea band i tillegg:) jeg har ikke planer om å ta denne tabletten hele tiden. har vert ekstremt kvalm i evigheter nå, å jeg har klart å la vær. Så om jeg tar en HALV (tar ikke en hel en gang) en sjelden gang i blandt så rekner jeg med det går bra.

Uansett så har jeg tenkt å bestille legetime på tirsdag, da skal jeg høre om det er noe jeg kan få eller noe han anbefaler i perioder hvor jeg er svært dårlig

Skrevet

Det går nok bra med en halv Postafen tablett ja :) Selv har jeg jo gått på Afipran, Stemetil, Largactil, Zofran og Esucos uten særlig virkning. Men siden man faktisk får de av legene, så må man jo regne med at det går bra likevel :)

Men uansett kan det jo være greit å høre med legen hva du kan ta. Kanskje det er noe som virker bedre enn Postafen også. De er vel ganske milde tabletter.

Skrevet

Postafen funka på meg.

Va kvalm 24/7 i 7 veke før det så smått begynte å avta. og i denne perioden var eg ute på lang reise. Da eg reiste tok eg 1 postafen pr dag. Og det var herlige dagar uten kvalme. Det var legen min som anbefalte desse, men sa eg burde ikkje gå på det daglig. det ville ikkje eg heller så tok totalt 3-4 tabelettar heile kvalmeperioden. Brukte sea-band mykje, men usikker på kor mykje det egentlig hjalp... Prøvde og akupunktur, men det hadde heller ikkje den store innvirkningen

Skrevet

Jeg tok postafen da jeg var som kvalmest, både under dette svangerskapet og det forrige. Fikk beskjed av legen min at det kan man ta.

Skrevet

Jeg prøvde postafen uten effekt. Nå går jeg på phenergan og stemetil med effekt. Har ellers vært til osteopat og akupunktur, begge med effekt. Men må ha tbl for å holde kvalmen helt i sjakk. Hadde hyperemesis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...