Gå til innhold

Skal alle ha helsekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal inn på sykehuset neste uke og har fått beskjed om at vi må ta meg helsekort.

Mene... har ikke det til henne vi.

Har aldri fått det. Jeg har system i papirene mine og VET vi aldri har hatt det.

Vi flytta for noen mnd. siden og har dermed fått ny helsestasjon, hun har ennå ikke vært på noen kontroll på den nye helsestasjonen. Ringte allikevel til dem fordi jeg antok at det var de som hadde papirene hennes. Fortalte at vi manglet helsekort. Dama ble kjempesur "viktig viktig å ta vaaaare på helsekortet"

"Men vi har aldri fått det"

"Jo dere har det, alle får det"

"Nei, sier jeg jo. Hvor får jeg tak i et slikt kort?"

"Når du har MISTET kortet må du nesten ta kontakt med ...helsestajon (der hun var før)

Ringte dit, ble møtt av ei ganske stressa og fjern dame, som bare mumla mye til seg selv, mens hun herja på dataen. Mumla noe om at "Kanskje det ligger her, skal sjekke"

Men så var visst datasystemet nede, og om jeg kunne ringe i morgen. *klikk*

javel...

Har alle dere helsekort? Er det vanlig at helsestasjonen tar vare på det noen steder (Oslo f.eks)?

Og hvor big deal er det å ha det ved en sykehusinnleggelse? Har oversikt over vekt/lengd fra alle kontroller, hun har fulgt vaksineprogrammet og der er eller ikke noe annen info.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Har oversikt over vekt/lengd fra alle kontroller, hun har fulgt vaksineprogrammet og der er eller ikke noe annen info."

Det er jo det som er helsekortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...