Gå til innhold

Redd for å miste melka. Burde jeg pumpe i tillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på 7 uker. Han ammes kun ca 5 ganger i døgnet, sover hele natten. Prøver å legge han til oftere, men han er rett og slett mett og orker ikke mer mat enn som så. Han legger fint på seg så det er ikke det jeg er redd for. Men går produksjonen min kraftig ned av dette? Burde jeg pumpe i tillegg? Han tar også kun 1 pupp til hvert måltid, ikke det engang. Ja, jeg overproduserer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumping vil jo stimulere til litt økt produksjon, så om du er engstelig for å miste melka, kan du jo pumpe litt innimellom fo rå stimulere. Du kan jo fryse ned det du pumper, så du har til senere- melk er holdbar i 3 mnd i dypfryser.

Skrevet

Hvis du overproduserer nå er det vel ikke noe særlig fare for at du mister melka? Jeg tror jeg ville sett det an og heller gjort noe hvis det begynner å bli litt lite melk. Da kan du vel heller pumpe. Selv syns jeg det er mye styr med pumping og vil unngå det hvis jeg kan. De gangene jeg syns det begynner å bli lite melk legger jeg til litt oftere, drikker mer vann og spiser litt mer/oftere. Tror det skal litt til å miste melka hvis alt er normalt. Vel, dette er mine erfaringer, det kan sikkert variere fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...