Gå til innhold

MMR vaksine og autisme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har enn sønn som nå er 3 mnd og har nå tatt sin første vaksine på helsestasjonen. Jeg er veldig glad for at vi har et slikt vaksinasjonstilbud som vi har her i Norge og ønsker absolutt og benytte meg av det. Men så er det dette med denne MMR/trippelvaksinen og det her med autisme.

Er det noen her inne som har hørt om noen som har delt opp denne og isåfall hvor de gjorde det, hvordan og hvor mye kostet det om det kostet noe osv..?

Er fullt klar over at det ikke er vitenskaplig bevist at vaksinen trigger autisme. At dfet er like mange tifeller av autisme i Danmark der de ikke har denne vaksinen osv..

Men så er det jo også sånn at UTROLIG mange mødre av barn med autisme mener at det er derfor deres barn fikk autisme.

Er litt skeptisk siden søsteren min fikk ME etter en influensa vaksine og at man hører dette med MMR vaksinen. Syntes det er så vanskelig når jeg har det så tett innpå meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med mmr og autisme er tilbakevist opptil flere ganger.

Skrevet

Unnskyld - jeg leste ikke hele innlegget før jeg svarte.

Men jeg hadde ikke tenkt på det. De som første gang publiserte denne sammenhengen hadde jukset med tallene og dermed skapt en frykt blandt foreldre det ikke var grunnlag for.

Alle som har et barn med en sykdom vil prøve å finne en sammenheng / noe å legge skylden på. Tiden man merker at et barn har autisme er ofte sammefallende med mmr-vaksinen.

Det er ikke noe å vinne på å dele den opp.

Skrevet

Ja jeg er fullt klar over at forsning har tilbakebevist dette. Men da forstår jeg ikke helt hvorfor foreldre med barn med autisme får delt den opp på barn som kommer seinere..

Men om det er noen som vet noe om det jeg spurte om vil jeg heller høre om det :)!

Skrevet

Noen mener att MMR vaksiner er for sterk og noen land ( Japan tror jeg) deler opp vaksinen i to sykdomer istdet for 3 sykdomer i samme sprøyte. Jeg snakket med helsestasjon og med en barnelege om dette, Hvis du velger å dele opp vaksinen må du betale den selv og få fastlegen din å sette den. I allefall her i byen. Helsestasjonen tar ikke ansvar for det, Barnelegen mente at det ikke var noen vits i å dele den opp men hun mente du kan vente å gi den til barnet er ca 2 år. Da er barnet større og sterkere. Det er også noen land som gir denne MMR vaksinen på 2 års ktr.

Gutten vår fikk vaksinen som 15 mnd men nr to har ikke fått den ennå. Han er 20 mnd. Jeg har tenkt at han skal få den i slutten av sommaren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...