Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er kun 4 uker på vei og testet poitivt i dag. Har de siste 2-3 kveldene fått sure oppstøt som er både ekkelt og ubehagelig. Vet ikke om det har med graviditeten å gjøre, men pleier ikke å ha det sånn. Tenkte om det er noen her inne som har noen gode råd på lur som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei her også;) hører jo ikke til her enda men snart...BARE SNIKER LITT I KULISSENE HIHI:)

men har jo vært gravid før og hadde samme "problem"i laange tider.!

jeg sier bare MELK MELK OG ATTER MELK:))))))))))))))

Skrevet

Hei:-)

hyggelig å se deg her inne ;-)

hmmm...mener du at melk hjelper eller at det gjør det verre? Jeg kan evt ikke ty til melk, for jeg kjører gulten-og melkefri diett i dette forsøket. Pga autoimmun sykdom, og at jeg skal prøve å unngå å provosere immunforsvaret unødvendig. Så melk går ikke...

Skrevet

Heisann.4+5 idag, er og plaget med sure oppstøt de siste par dager. Mener at jeg har hørt at mandler skal hjelpe godt mot dette. Så vi får vel prøve det. Har du merka noe til kvalmen enda? Var kvalm m de to første, men det er jo 12 år siden sist,husker ikke når kvalmen kom. Ellers har jeg ømme bryst,svimmel,tisser ofte,og er trett.

Skrevet

kjøp novalizid på apoteket, finnes i tyggeform og flytende, fantastiske

og til deg så anbefalte å drikke melk...ja det hjelper, men bare akkurat da, melk lager mere syre og sure oppstøt etterpå, virker bare en liten stund

Skrevet

Gaviscon er kjempe fint å bruke den legger seg som ett lokk i mage- sekken slik at sureoppstøtt ikke kommer opp. Ikke har den noe skadelig virkestoffer heller.

Hvis du blir plaget på natten kan det hjelpe å legge klosser ca 10cm ved hodeenden. Det tar litt tid å venne seg til å ligge sånn.

Ellers er det noen sure homopat piller som hjelper Ignatia amara C200 HD. Du begynner med 5 stk første dagen i ett halt glass vann så 1 de neste dagene det bør gå 1 time etter måltid før du inntar de og en 1/2 time før. Jeg har tatt de på kvelden før jeg har lagt meg. Husk du kan ikke få i deg koffien fra te og kaffe og mint må du holde deg unna. Jeg har vært mye plaget og dette har hjulpet meg masse.

Lykke til:)

Skrevet

1000 takk for alle gode råd fra dere alle :-)

Da kan jeg gjøre noe med det. I dag startet det allerede før lunsj, men er borte igjen nå.

Skrevet

Flytende Gaviscon reddet livet mitt sist, helt utrolig. Jeg synes det er så vemmelig å tygge tabletter (link) men flytende gikk veldig greit. Har det på nattbordet og tar en slurk når jeg legger meg, virker med en gang og lenge.

Skrevet

Hei, hadde mye av det sist svangerskap, og nå er det på vei tilbake. Hadde det verst i uke 8-13, så ble det ok etter det. Brukte Gaviscon og det hjalp godt, helt til jeg en dag kastet opp igjen Gavisconen og etter det orket jeg ikke tanken på det lenger. Så jeg må finne andre løsninger denne gangen... hehe. Men jeg anbefaler den allikevel. Å ta et glass melk eller biola eller litt is har jeg hørt har hjulpet noen, det funker ikke på meg, men er jo verdt et forsøk for deg. Ellers hjelper det å holde seg unna fet mat, f.eks mat med mye olje etc, og kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...