Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Noen som erfaring med dette? Var det ekstra vondt, eller merket dere dem ikke under fødslen? Og hvordan ble de etterpå - helt forferdelige?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Merket overhodet ingenting til det under fødselen, men etterpå derimot... Ble ikke akkurat bedre for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 har født med hemoroider.. men ikke uten.. så det er ikke godt å si om det var ekstra vondt pga dem... Jeg kjente pressriene i rumpa, ingen andre steder... Når hodet til lillemann stod i åpningen mellom riene, kjentes det ut som det stod i rumpa!.. Jeg vet jo ikke om det var pga hemoroidene... Etterpå var de store som druer... men det gikk seg fort til med hemoroidekrem... Jeg blødde endel fra endetarmen ved avføring i ukene etter fødsel, men det var jo blod alle veier uansett så.. :-) En jordmor som tittet på meg etter fødselen mente jeg hadde noen små hemoroider.. he he.. jeg syntes jo at druestørrelse var ganske stort da.. men.. hun sa ihvertfall at det nesten ikke er noen ting som hjelper mot hemoroider på slutten av et svangerskap.. Man er så tung og alt veier nedover, så blodet som står i dem (det er jo egentlig åreknuter i rumpa) har ingen sjanse til å trekke seg tilbake... etter fødselen derimot hjelper hemoroidesalve godt Hvis du er ekstra bekymret for dette, ville jeg utstyrt meg med klyster e.l. til de første avføringene etter fødsel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå