Gå til innhold

Må bare komme med et lite hormonelt oppgulp her jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i all verden kaller foreldre, besteforeldre osv osv nyfødte og små barn for prinser og prinsesser??? syns det er så ufattelig tullete jeg!! Kunne ikke falt meg inn å bruke det begrepet om mine barn jeg asså.

Ser ikke poenget!

åh.. godt og få det ut! hormoner er morsomt dere!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kunne ikke vært mer enig !!!

er helt idiotisk!

Skrevet

Eg kalle eine niesa mi for prinsessa mi..men det e bare hu og da...og det e fordi hu e prinsessa mi rett og slett...hehe. Komme aldri te å kalle egne barn for noe sånn...eller noen andre barn! Har bare ei prinsesse :)

Skrevet

Kommer heller aldri til å kalle barna mine for prins eller prinsesse... Terta blir prinsesse tidlig nok på egenhånd, regner jeg med... ;-) Men folk får gjøre som de vil! hehe

Gjest eelis+spire
Skrevet

Hva med snuppa, pia, pjokken, gullet, knøttet osv. da? La nå for guds skyld folk få kalle ungene det de selv vil!

Skrevet

Jeg nekter ingen det. Skjønner bare ikke greia med prinser og prinsesser.. det er jo en kongelig tittel i mitt hodet.. og noe som opphøyes ut av menneske flokken.. Men håpet kanskje og få en forklaring her da vettu ellis :o)

Ikke verre enn det.

og fjollete syns jeg begrepet er uansett. :o)

Skrevet

Tenker nicket mitt avslører meg litt... ;o)

Men du treffer ganske bra blink selv da med "og noe som opphøyes ut av menneske flokken.."

Skrevet

ligger nok noe der ja venter juni prinsesse.. Jeg er ikke stor fan av å opphøye ett menneske over ett annet jeg da.. Syns det er veldig snodig selv med sine barn. For meg er det viktigste at barnet mitt blir likeverdig med resten av "menneske flokken" For meg er barna mine det beste på denne jord. Og jeg forbinner ikke det beste på denne jord med en prinsesse :o)

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Det er egentlig ganske morsomt hvordan barn har gått fra å være en nødvendighet for å overleve på gårder, familien osv til å bli prinser og prinsesser, altså noe helt annet, det er noe vi får fordi vi har lyst, og vi behandler de deretter. Selv har jeg hverken prins eller prinsesse i magen min, men jeg en gutt og en jente - datteren min tror forøvrig at hun heter Elisabeth Pernille Sofie Gardin så jeg vet ikke helt om kanskje prinsesse hadde vært bedre... ;-)

Skrevet

hehe så bra navn hun har fått! :o) Kanskje hun får viljen sin med ett av navnene i det minste :o)

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Tja, det er litt vanskelig å gjøre om navnet til elisabeth når hun fikk sitt egentlige navn for 2 år siden.. men vi tenkte jo litt på Gardin da;-p

Skrevet

Jeg synes egentlig også det blir litt tullete.

Ikke fordi de blir opphøyde mennesker, men jeg ser for meg at ungene blir ekstra bortskjemte og jålete hvis foreldrene behandler dem som prinser og prinsesser.

Synes det er litt ekkelt å se høylytte, sjefete småjenter kledd i rosa fra topp til tå, med ballerinaskjørt og diadem og værre... Vet jo at det er en fase for mange jenter, men synes mange foreldre oppmuntrer til det ved å skjemme dem bort.

Hvis dingsen i magen min er ei jente, skal jeg gjøre mitt for å minske rosa-fasen ihvertfall. Og vi starter med å la henne arver storebroren sine klær (som egentlig er ganske kjønnsnøytrale, heldigvis...).

Skrevet

Det er jo ikke akkruat sånn at jeg går rundt og tror at datteren og sønnen min er en KONGELIG prins eller prinsesse, men de er de mest spesielle, viktige og verdifulle menneskene i mitt liv. Derfor kaller jeg dem prinsessa mi og prinsen min. Jeg kaller dem mange andre ting også selvfølgelig, for jeg elsker dem og gir dem kosenavn støtt og stadig.

Forstår ikke problemet.

Skrevet

Må bare legge til at vi absolutt ikke bahandler dem som prinser og prinsesser. De lærer empati, å dele og at alle er like mye verdt. De vet de er på samme nivå som andre barn i barnehagen eller i gata, men samtidig vet de at de er "opphøyet" (som dere skriver) i hjertet til mamma og pappa.

Men vis meg den mor som faktisk ikke setter sitt barn høyere enn andres barn. Det blir bare tull å påstå noe annet. Og hvis en mor setter naboens barn like høyt som sitt barn, syns jeg rett og slett at det er litt bekymrende.

Skrevet

he he...jeg kunne aldri kalt mitt barn for prinsesse. I mine ører er ordet prinsesse negativ ladet når det blir brukt om de som faktisk ikke er prinsesser. I utlandet brukes princess om bortskjempe drittunger som oppfører seg som små prinsesser. Kunne ikke vært lengre unna sannheten om mitt barn. Enig i at det høres tullete og litt harry ut.

Skrevet

For meg gjelder det også at dette er det mest spesielle i mitt liv, og at som prinsesser så er hun One of a Kind i mine øyne.

Men jeg kommer nok heller ikke til å behandle henne som en prinsesse i den forstand at regler ikke gjelder for henne. Jeg vil ikke ha et barn som går rundt og tror at hun er bedre enn alle andre, og som tror at hun alltid kan gjøre som hun vil.

Når det gjelder rosa, så ser det ut som om en Cotton Candy maskin har eksplodert hjemme hos oss, og jeg elsker det. Men det vil nok bli litt mer variasjon når vi kommer over baby-fasen.

Men jeg har en svoger som svor på at hans lille datter ikke bare skulle gå i rosa. Det varte helt til første gang noen spurte om det var en gutt eller jente.

Nå er hun gammel nok til å "bestemme selv" (snart 3) og det å styre unna rosa da kan du nesten bare glemme... ;o)

Skrevet

Jeg ser på ordet prins/ prinsesse som noe fint jeg. Eventyraktig vakkert.

Vet ikke om babyen i magen min er jente eller gutt.

Men vet jeg at det er en jente så kan jeg godt kalle henne for prinsessa, eller prins hvis gutt. Da jeg helt sikkert kommer til å føle på at h*n er verdens vakreste når jeg får han/henne i mine armer.. <3 <3 <3

Værre synes jeg det er når foreldre kaller ungen sin for engel, da jeg forbinder engel med et ikke levende fint vesen.

Ellers så bryr jeg meg ikke så veldig om hva andre kaller sine unger for.. :P

Skrevet

syns egentlig det er værre når de kaller gutten vår for gubben og lille mann å sånn.

De håper på en måte virkelig at han skal hærme etter de gamle å være sånn gammel mann i oppførselen. forteller det til alle å greier, men han er jo ikke sånn.

da blir jeg kvalm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...