Gå til innhold

Spørsmål til dere som har tatt brasiliansk voksing..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde dette for første gang i går, og nå ser det helt j***lig ut!! Foran er jeg full av røde nupper, det ser virkelig ut som en ribbet høne. Går dette over snart? Har smurt en del med olje, men hele området er bare hovent og udelikat;(

Blir det bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok snart bedre, og neste gang du gjør det vil huden reagere mindre (eller i hvert fall er det slik med meg). Jeg synes alo vera er godt etter voksing, så hvis du har litt stående kan du kanskje prøve det :-)

Skrevet

Ok, skal prøve det. Takk for svar!!

Skrevet

hm, jeg fikk ikke det første gangen... men fikk på noe rensegreier etterpå da, noe slik spritlignende greie som skal drepe bakterier etc.. husker ikke helt...

(gjorde det ikke selv, hadde voksetime;)

Skrevet

Jeg gjorde det heller ikke selv, fikk det gjort på en klinikk som jeg har lest mye positivt om. Undersøkte en del på nettet først for å sjekke hvor det var bra, så tror ikke de har gjort noe feil. I går kveld var det sinnsykt vondt og hovent, og i dag føles det bedre, men ser ikke akkurat bra ut;(.

Skrevet

fikk tips av en veninne ang barbering, kanskje det funker her også;) smøre med rensemiddel for dildo/vibrator;) det steriliserer...

Skrevet

signerer den, veldig greit ved barbering ja.

tror faktisk jeg skal ha meg en voksetime snart ja, slippe å styre selv med magen, hehe......

er vel ingen fare ved å ta voksing når man er gravid???

Skrevet

Syns jeg har lest at de ikke vokser på gravide. Men er ikke sikker.

Jeg vokser selv. Den første gangen så ble jeg kjempesår, føltes som et stort blåmerke, vokset da under armene og venusbegeret. Var vondt å ligge, ha på undertøy også. Men det gav seg etter noen dager, samme med rødheten.

Nå blir jeg nesten ikke rød lengere. Det er heller ikke særlig vondt etterpå.

Jeg fikk også høre at man ikke skal ha sex på 2 dager etter voksing..

Skrevet

De vokser ikke på gravide, dette har de ikke lov til.

En anna ting er jo å ikke ha sex samme dag, da dette kan gi nupper og mye ubehag! Soling og dusjing bør man også være forsiktig med samme dag.

Hun som voksa meg da jeg gjorde det sa at det beste var å vente 48 timer med sex for å ikke få masse bakterier inn i de åpne hårsekkene.

Skrevet

Hei! HI her

Nå har det gått over to døgn. Jeg har ikke hatt sex (når jeg har vært så hoven og vond nedentil har det vært det siste jeg har hatt lyst til), og jeg kan ikke tenke meg noe annet jeg kan ha gjort galt. Men hele venusberget er fult av røde prikker. Det ser virkelig ikke ut. Det er ikke svake prikker som kommer til å forsvinne over natten heller tror jeg.

På hjemmesiden til klinikken sto det at man kan bli litt rød, og noen ganger litt hoven, men at rødheten er borte etter 1-2 ganger, i sjeldne tilfeller 3 dager. Men jeg er ikke rød på huden, det er bare at alle hårsekkene mine ser ut som små kviser;(

Skrevet

Søstra mi sverger til zinksalve

Skrevet

Helt normalt. Bare en reaksjon fra huden over "røff" behandling. Det roer seg nok etterhvert :-) Ikke 'pirk' for mye på det, og prøv for all del ikke å klemme ut "kvisene". Smør området med aloe vera, og sov gjerne uten undertøy for å la det lufte seg.

Lykke til!

Skrevet

jeg fikk en sånn gele sak som jeg skal smøre med ca hver 2 dag for å ikke få inngrodde hår og at det skal roe seg fortere.

Jeg er kun rød den dagen jeg har vokset.

Hun sa til meg at jeg ikke skulle bruke olje for det kunne gi meg inngrodde hår, kun bruke den gele greia til å smøre med.

Skrevet

Det er helt vanlig å vokse brasiliansk når man er gravid. Det er ingen restriksjoner på dette. Mange, meg selv innkludert, får dette gjort helt til rett før fødsel.

Når det gjelder rødhet og hovenhet vil dette minke kraftig fra gang til gang. Jeg får dette gjort hver fjerde-femte uke, og ha gjort det i halvannet år nå. Etter de tre første gangene har jeg aldri følt noe ubehag i mer enn ca fem minutter etter voksing. Ingen nupper heller lenger.

Å vente med sex tror jeg ikke har noen hensikt. Dersom man har lyst har man lov. Det som derimot er viktig er å bruke peeling jevnlig sånn at man motvirker inngrodde hår.

Skrevet

Hvor lenge holder en voksing?

Jeg har kraftig hårvekst. Når jeg har prøvd på egenhånd så kommer hårene fort ut igjen. Etter mindre enn en uke. men nå bruker jeg bare veet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...