Gå til innhold

De beste krimromanene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Gjerne noe utenom Mankell og div. andre "populær"-forfattere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker bøkene til Arnaldur Indridasson og Chris Tvedt - i tillegg er bøkene til Camilla Lackberg veldig bra!

Skrevet

Alt av: Jo Nesbø, Gunnar Staalesen og Sjøwall & Wahløe.

Skrevet

Jeffery Deaver og Val McDermid er veldig gode krim/thriller forfattere som er oversatt til utallige språk og mange av bøkene deres er filmatisert. Jeg har alt som er oversatt til norsk av begge to og kan varmt anbefale de!

Ellers er Indridason også bra, men er liksom Islands svar på f.eks Mankell da..

Skrevet

Jeg liker også Arnaldur :)

Skrevet

Jo Nesbø

Camilla Läckberg

Tom Egeland

Tom Kristensen

Liza Marklund

Harlan Coben

Skrevet

Håkan Nesser. Uten tvil. Overraskende plot, og et språk det er en nytelse å lese. Et par eksempler: "Skyggen og regnet", " og Piccadilly Circus ligger ikke i Kumla", " En annen historie" og "Kjære Agnes". Kan også anbefale Dennis Lehans " De gales øy". Vanvittig bra historie!

Skrevet

Kommer litt an på hva man er ute etter.

Typen intellektuell krim; P.D. James, Caleb Carr, Jo Nesbø, Karin Fossum til en viss grad...

Typisk seriekrim med gjengangsfigurer; Anne Holt (ikke de nyeste Wilhelmsen-bøkene), Camilla Läckberg, Liza Marklund, Unni Lindell, Val McDermid (Hill/Jordan-serien er best), Ian Rankin, Patricia Cornwell (ikke de seneste Scarpetta-bøkene), James D. Patterson (også her går kvaliteten på forfatterskapet ned med tiden)...

Litt særsøtt; Alexander McCall Smith.

Skrevet

Agatha Christie - klassisk og velskrevet, best på engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...