Gå til innhold

Litt utenfor tema men.. Silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Bare lurer på om det er noen her som har tatt silikon eller lignende? Vurderer det selv pga at jeg, siden jeg var rundt 12, har hatt store komplekser for mine små pupper. Ekstremt små pupper. Noen som har efraring? Sånt som hvor lenge man må vente på selve oprasjonen etter man har hatt vurderingstime osv? Og rundt det med amming og silikoninnlegg?

takker for svar!

Hilsen Meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke selv, men kjenner noen som har det! For d første så ville jeg nok valgt saltvannsinnplantater. Det ser og kjentes mer naturlig ut enn silikon! Man kan amme med saltvannsimplantater men jeg ville abosolutt ventet med å gjøre dette til etter du har ammet - dette fordi du får garantert større pupper når du får melk og for ikke å lage noe skade på et så dyrt inngrep!

Man bestiller en samtale - og vurderingstime på den klinikken man skal gjøre d på, setter opp time - betaler og får det gjort!

det er kommet en ny type innlegg som er evigvarende, dette medfører at du ikke lenger trenger å skifte hvert 10-år for d blir jo dyrt

lykke til uansett hva du skulle gjøre

Skrevet

Jeg har en venninne som fikk saltvannimplentat i den ene puppen. Legen anbefalte på det sterkeste saltvann, for det kan komme unormale mengder silikon over i melken/fosteret. Han anbefalte alle sine pasienter å ta saltvann om de ikke var ferdig med barn, og han er vel regnet for å være en av norges fremste plastiske kirurger.

Skrevet

Halo ??? silikon ut i melken...har du sett et silikoninnplantat før ?

silikonen blir ofte lagt under kjertlene og har ingen ting å si i forhold til morsmelken.

Skrevet

Ikke meningen å virke frekk ,men det er så mye morsomt som blir sakt her og der.

Jeg selv har blitt opperert som 17 åring av en av norges fremse leger innen for plastisk kirurgi , jeg har et barn fra før og ammet uten problemer. Puppene mine ble store , men etterpå ser de helt like ut som før...alle som har kjent på de sier wow...de kjennes jo helt ekte ut jo...så her kommer det vel kanskje ann på hvor mye man tar...jeg har ikke lagt inn mye.

Lykke til :)

Skrevet

Silikon går da ikke over i morsmelken! hehe

Jeg har selv tatt et brystløft og lagt inn silikoninnlegg ved Colusseum klinikken i Oslo for 3-4 år siden. De bruker helst silikon der. Fra jeg tok kontakt med de frem til operasjon tok det et par mnd mener jeg å huske. De har stort sett venting noen mnd, men hender de får en avbestilling, og du kan komme inn før. Ble veldig godt mottat og er fornøyd med resultatet. Jeg ble forresten operert av Dr. Roald som er en av de mest omtalte og fremste plastikkirurger her i landet.

Du får komme inn til konsultasjon først, og de vil da finne ut hva som passer best for deg ang størrelse og type.

Skal du derrimot ha barn i nærmeste fremtid ville jeg ventet til etter du er ferdig med barn.

Skrevet

Jeg bare sier det hun fikk beskjed om, men det kan være innkapsling hun var rett for mht. amming. Silikon har lenge vært omstridt om en ser til USA som har forsket på graviditet og silikon, men det er klart at teknologien er bedre. Det "rare" er jo ofte at de som jobber og tjener sine penger på private klinikker er de som raskest er ute å sier at silikon og graviditet er helt ukomplisert.

Skrevet

Glemte å legge til at det stort sett er ukomplisert å amme etter å ha lagt inn silikon. Men stort sett er ikke alltid, og derfor ville jeg ventet med å gjøre det dersom du planlegger barn i nærmeste fremtid. Også med tanke på at de kan forandre fasong etter en graviditet/ammeperiode. Snittet blir under brystet og det skal da ikke ødelegge noen melkekanaler. Et løft eller brystreduksjon er derimot mer skadelig mtp amming da brystvorten blir flyttet på, og vev blir fjernet. Men det betyr ikke at det er helt uaktuelt å amme eller hvertfall delamme.

Anbefaler deg å google litt rundt dette temaet, du vil finne mye informasjon på nettet med både negative og positive erfaringer som er greit å vite om før du evt opererer. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...