Gå til innhold

Dere som fikk strekkmerker som tenåring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere også fått mye strekkmerker under graviditeten?

Jeg fikk en del strekkmerker på lårene som tenåring, og lurer på om jeg da er i "høyrisiko" for å få masse merker nå mens jeg er gravid? Er og har alltid vært slank, så de strekkmerkene jeg har er ikke kommet pga overvekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endel strekkmerker på lårene/skinka som kom da jeg var tenåring. De er helt lyse nå så ser dem nesten ikke, heldigvis. Har ikke fått noen strekkmerker ennå, men er bare i uke 25 så jeg får se... krysser fingrene for at det ikke blir så ille!

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg er i uke 20, og har ikke fått noen strekkmerker enda. Jeg håper de holder seg LANGT unna resten av svangerskapet! Jeg så ut som en tiger i tenårene, hadde strekkmerker på pupper, lår, rumpe, hofter og legger, faktisk. Jeg har alltid vært ganske tynn, så de strekkmerkene kom med de kvinnelige formene..

Skrevet

Fikk også en del strekkmerker på lårene som tenåring.

Er nå gravid i uke 41 og har kun fått noen strekkmerker på puppene.

Magen er helt fin!! :) Ikke et eneste merke!

Jeg trøster meg med at de på puppene klan jeg skjule med bikinitopp på sommeren:)

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker før jeg fikk barn, legen trudde det skyldtes ppillebruken min. jeg var ikke overvektig på denne tiden.

jeg har hatt to svangerskap etterpå og ingen av disse har ført til strekkmerker.

Skrevet

Jeg fikk en del strekkmerker på innsida av lårene i tenårene, men var ikke overvektig eller hadde store vektforandringer. I mitt første sv.skap fikk jeg ett merke der arret etter en navlepiercing sprakk litt opp, i dette sv.skapet har jeg enda ikke fått noen nye merker så langt (uke33).

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker på hofter og lår som tenåring men ingen under forrige svangerskap. Krysser fingrene for at jeg slipper denne gangen også :)

Skrevet

Hmm.. Da er det kanskje håp da?? Får krysse fingrene.. Heldige dere jenter :)

Skrevet

Jeg fikk en del strekkmerker i puberteten på hoftene og lårene, men de er veldig lyse nå. Er i uke 35 nå og har ikke ett eneste strekkmerke. Eneste jeg også har er et lyserødt merke /ligner veldig på et strekkmerke) mellom hullene i navlepiercingen.

Jeg tok ut piercingen med en gang jeg ble gravid i håp om at jeg ikke skulle sprekke, så jeg håper de siste ukene også går bra.

Skrevet

Jeg var ganske stor i min ungdom, og er normal pluss nå også. Fikk noen strekkmerker bak på hoftene da jeg var yngre, men fikk ingen under første graviditet. Ingen tegn til noen nå heller. De gamle strekkmerkene er helt lyse og nesten ikke synlig.

Skrevet

Fekk masse strekkmerke i puberteten, på lår, bryst og armar. Har fått nokon små på undersida av magen under graviditeten, men dei kom ikkje før etter at eg passerte termin. Trudde eg skulle få mange, og var så nøgd så det såg ut til at det ikkje skulle kommme nokon. Men dei som er komne er ikkje så store, så eg håpar babyen kjem seg ut snart.

Skrevet

Jeg vokste innmari raskt da jeg var 13 år, og fikk strekkmerker bak på ryggen, litt på lårene og et par på puppene. Var full krise:) Nå seg jeg de ikke igjen, og jeg har bare fått et par stk. på overtid. Det er tredje gangen jeg er gravid.

Skrevet

Ja, fikk en del strekkmerker under graviditen ja. Ikke de største, men litt kom det.

Skrevet

Ser det er noen håpefulle lenger oppe, og kan jo da være slem og knuse det med å si at alle mine svangerskapsstrekkmerker er kommet helt på slutten, altså uke 36-40. Vet også om flre som ikke fikk før selve fødselen eller dagene over termin for de som gikk over, så man bør kanskje ikke glede seg for mye før man er ferdig med å føde...

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Jeg var veldig mager før jeg kom i puberteten, og fikk mye strekkmerker når jeg la på meg mye på kort tid. I svangerskapene har jeg fått mye strekkmerker på magen og hoftene, selv om jeg har hatt liten mage i begge svangerskap...

Gjest Moave
Skrevet

Jeg fikk ganske mye strekkmerker som tenåring, og regnet med å få mange i forrige svangerskap. Smurte med strekkmerkekrem, og fikk ingen. Har heller ikke fått noen til nå. Jeg regnet med det kom av strekkmerkekremen, men så var det ei i et tidligere innlegg som sa at man får lettere strekkmerker som ung. Jeg er andregangsgravid og var over 30 med begge graviditetene, så kanskje det er alderen som har mest å si? Ikke vet jeg. Kan også stemme med Alvas kommentarer, hun er jo veldig ung...

Skrevet

Måtte småle litt nå :-) Veldig ung? Jeg er faktisk 28 år da, blir 29 senere i år, det er vel ikke å være veldig ung? ;-) Men er riktig at jeg var ganske ung da jeg fikk min første, var 21 år, nesten 22, så for å vente nr 4 er jeg kanskje litt ung.

Om alder spiller inn vet jeg ikke, de sier det ofte er genetisk, men mammaen min (som var 21 år når hun fikk meg) har ikke ett eneste strekkmerke på hele kroppen, så ikke vet jeg. Jeg fikk i hvertfall noen med førstemann, litt flere andre gang og enda noen til med tredjemann. Tror ikke jeg har fått noen nye enda, men er ikke sikker. Mine er stort sett ganske tynne og korte, synes ikke så veldig godt når jeg ikke er gravid, litt bedre nå som jeg er gravid i 3.trimester. Har blitt veldig stor i mine svangerskap da, SF-mål langt over hele skjemaet...

Gjest Moave
Skrevet

Joda, da er du veldig ung :-) Nei, jeg mente vel mest at du var ung da du fikk barn første gang. Men hvis du fikk flere og flere for hvert barn, så svekker jo det aldersteorien, igjen. Så da er vi like langt. Men det finnes nok viktigere uløste spørsmål også. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...