Gå til innhold

Ble det slik du hadde trodd å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd barn kunne være så sure så masse som mine er. Spesielt storesøster. Håper å få roet det ned litt når jeg får lettet på trykket og kommet meg herifra!

Ellers hadde jeg sett det mer for meg som en familie, men det blir jo mer: ble det slik du hadde sett for deg når dere ble en familie?

Mitt svar er nei. Men det er lenge siden jeg har hatt så godt som jeg har det nå =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg er storesøster selv, har stor familie med mange yngre slektninger og hadde vært en del barnevakt før jeg fikk barn selv, så jeg føler at jeg visste hva jeg gikk til. Hadde prøvd å håndtere unger i verste trass-alder på forhånd.

Men det jeg ikke var forberedt på var hvor mye verre det er å takle at sine EGNE unger er vanskelige enn at andres er det. Man blir liksom så skuffet og oppgitt, og så vet man godt at det er en selv som (ikke?) har oppdratt denne lille hissigproppen!

Den største skuffelsen var likevel barnefaren, dessverre. HAN visste IKKE hva han gikk til, og med null interesse for å skaffe seg kunnskap på forhånd, så ble det et skikkelig sjokk for han!

Skrevet

Jeg har aldri vært veldigt opptatt av barn da jeg var yngre. Ikke likte barn før jeg fikk barn heller. Jeg syns de var bråkete, sutrete og spurte for mye. Barn likte ikke meg heller...og det kan jeg jo godt forstå:)

Når jeg selv fikk barn forandret alt seg. Nå elsker jeg barn. Alle barn! Så for meg blev det 1000 ganger bedre å få barn enn det jeg trodde det skulle bli. Jeg hadde ingen anelse om hvor gode de kunne være og alt det morsamme de sier og jeg trodde aldri det gikk ann å være så glad i noen. Selvfølgelig er det mer jobb enn jeg trodde også. Mitt svar er alltså også nei. Det blev så mye bedre enn jeg trodde det skulle bli!

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker egentlig, husker når jeg satt barnevakt for 4 gutter i alderen 4-5 år til 8-9 år, hadde da sittet en hel helg, fra fredags ettermiddag til søndags formiddag, da var jeg bra sliten og gledet meg til å dra hjem, tenkte da, håper det ikke blir likens når jeg får egne barn.

Er jo ikke akkurat likens nå men det er dager hvor jeg gleder meg utrolig mye særlig til eldtemann er i seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...