Gjest Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 jeg var dårlig sist med gutt ungen, for 4 år siden. denen gang er jeg enda værre. akkuart på briste punkte til og bli lagt inn, etter jeg g¨r ned i vekt. har ikek energi, spiser nesten ingen ting, kanksje jeg får i meg en 0,5 med drikke, da er jeg flink syntes jeg. jeg er overvektig, føler jeg ikek blir tatt seriøst. men jeg har ingen energi til noe. mannen min har måte sykemelde seg, etter vi har lillegutt på 4 år hjemme, og etetr vi har flyttet begynner ike han i bhg før til høsten. slisomt... skulle egentlig ønske jeg ble lagt inn, kanksje fått litt mere energi, skjønne rikke hvordan jeg skal klare og gå gjennom en fødsel, elelr gjøre noe. ligger i senga hele dagen omtrent. hva skal til for at man blir lagt inn? orker snart ikke mere jeg, går på kvalmestillende(adfripran) pluss B6 vitaminer. men ikke noe hjelper. til og med vært på lege vakta noen ganger, etetr jeg har hatt diare. etetr jeg ikek får i meg noe. ble langt dette her. phuuuu, nesten bare lystr til og grine
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har vært innlagt 2 ganger. Har heldigvis møtt forståelsesfulle leger. Det er viktig at du får tatt urinprøve hos legen. Dersom det er fullt utslag på ketoner i urin skal du legges inn og få væske intravenøst. Da får du jo ikke i deg nok væske/næring på egenhånd. Du får oppsøke lege og legge fram problemet. Hvis ikke legen hører på deg, så ta kontakt med fødeavdelingen der du skal føde. Sist gang jeg ble innlagt var legen min sykmeldt og jeg hadde ikke energi nok til å dra på legevakten. Kastet jo opp hvert 5.minutt. Da ringte mannen min til fødeavdelingen på Riksen og jeg fikk komme dit og ble innlagt. Lykke til!
_Lotus_ Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har også vært innlagt, da var jeg på randen av sammenbrudd, hadde kastet opp 10 ganger daglig over en uke, og fikk ikke i meg noe. Når jeg kastet opp var det galle som kom, og litt blod av og til pga spiserøret mitt var sårt. Hadde snakket med legekontoret mitt flere ganger, men fikk ikke komme inn. Tilslutt dro jeg på legevakta, og traff på en veldig forståelsesfull lege som la meg inn. Det ble redningen min, fikk påfyll av væske og kvalmestillende (afipran virket heller ikke på meg før jeg ble lagt inn). Poenget mitt er - legene er så forskjellige og det er desverre slik at man må treffe på en som forstår hvor jævlig det er å ha det slik..Ikke gi opp, selv om du har noen ekstra kilo er det like grusomt for deg å være så dårlig!
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 hei takker for svar. må si jeg blir paff jeg at jeg ikek blir lagt inn, greit jeg spyr kanskje ikke så mye, men jeg får heller ikke i meg noe, pga jeg er så dårlig, ligger bare i snega, vrir meg av smerte pga kvalmen, jeg ringte inn til føden her på ahus, di sa jeg måte kontakte legevakta, ble litt sur, for jeg sa jeg var bekymret og sånn. begynner og få vondt i kroppen av senga, ikke noe fristende og stå opp om natta. rett og slett møkk lei, så skla ringe legen min etetr på, be om en kontroll opå sykehuset, for dette orker jeg ikke mere. jeg har på få uker gått ned 4 kilo, og kommer nok ike til og legge på meg heller sa legen. jeg er i uke 19 nå. blæææ.
_Lotus_ Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Fikk også til svar at jeg måtte ringe legevakta når jeg ringte føden ang dette, det er nok for de har i sine retningslinjer at før uke 22 skal det henvises av annen lege, men man ender jo som oftest opp der likevel. Håper du får mer forståelse hos legen din denne gangen, lykke til og god bedring
nygift87 Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Hei. uff vet hvordan det er ass. Har verdt lagt inn 2 ganger er nå 15+4 og kvitt kvalmen (nesten) Men jeg dro på legevakta og ble lagt inn dagen etter. 2.gangen ringte jeg opp på avdelingen der jeg lå 1. gang og fikk komme inn med en gang. Vet ikke om det har noe med at jeg i utgangspunket er ganske tynn. Men hvis jeg var deg ville jeg dratt på legevakta og forlangt en urinprøve. og om den slår ut på ketoner SKAL du bli lagt inn. Dette er noe som faktisk kan gå utover både deg og den lille om det ikke blir tatt særiøst. Så om de prøver å protestere så si til de at du vil ha det skriftelig fra legen at hvis noe skjer med den lille pga veskemangel osv så er det dems ansvar. Som regel tar ikke legen en sånn risk. Gi oss oppdatering på hvordan det går da. Det er VIKTIG at du kommer deg til legen!
respektatauten Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 jeg hadde det slik som deg, har blitt bedre nå, men ikke pga av legene.. var inn og ut på legekontoret sikkert 100 ganger uten å bli tatt seriøst... selv ikke etter å ha gått ned 9kg på 5 uker.... hadde litt elstra å ta av, men jeg fikk ikke i meg noen ting! men legen mente at barnet tok det den trengte likevel.. å der sto jeg å måtte nesten bare tro på legen, han vet litt mer om slikt enn meg.. jeg ringte jordmor for å bestille kontroll for noen dager siden(er i uke 16) hun hvordan det gikk med meg og om jeg hadde fått god oppfølging, noe jeg selvfølgelig ikke løy om! hun ble utrolig sint da hun hørte at legene ikke hadde gjort noen ting da det var tydelig at ting ikke sto bra til med tanke på at jeg hadde gått ned så mye på kort tid. Hun skulle ta opp dette på møte med legene og det var ikke måte på til forståelse fra hennes kant:) så det kan være hjelp i å ta kontakt med jordmor, eller å bare være beinhard med legen! det er tross alt du som kjenner din kropp best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå