Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis dette var ditt barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en gutt i går på 7-8 år, han skulle på trening...men slo seg vrang. Han ropte til pappaen sin at han skulle holde kjeft. Faren sa lite, og var ganske rolig. Gutten sprang vekk...kom plutselig tilbake like sint. Sprang bort til faren og spente han i leggen, skreik og gikk igjen.

Faren prøvde å gå mot han, men han sprang vekk og hylte og skrek videre, blant annet hold kjeft og at han skulle gå og aldri komme til bake. Jeg var der i 20 min, og det gikk i det samme hele tida.

Jeg må si jeg var ganske overrasket over oppførselen, og vet at jeg aldri hadde godtatt dette fra min gutt! Forstår gjerne at faren ikke ville kjefte foran alle, men jeg hadde tatt gutten i hånda og gått rett hjem...og heller tatt alvorspraten der.

Hva hadde dere gjort??

Selvfølgelig er barna forskjellige, og noen er vel mer hissige og sinte enn andre, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde nok også reagert på en eller annen måte. Gjør jo alltid det om ett av barna mine gjør noe de ikke har lov til. Hva dette gikk i eller hvorfor gutten gjorde som han gjorde og faren gjorde ingenting vet vi jo ingenting om. Derfor er det vanskelig og uttale seg i denne saken her. Men generelt sett så hadde jeg ikke godtatt slik oppførsel i det hele tatt!!

Skrevet

Jeg er typen som ikke bryr meg om et av barna legger seg ned midt på kvadrat fordi de ikke får viljen sin. Da venter jeg til h*n reiser seg igjen.

Jeg er beinsta og gir meg ikke på sånn tull!

På den andre siden hadde jeg nok også tatt gutten "under armen" og dratt hjem. Det hadde nok blitt rommet resten av kvelden, og muligens ingen trening på 1-2 uker.

Det er jo litt vanskelig å si da, mine barn er snart 2 år og 4 år.

Skrevet

Kan hende trengte gutten å få utløp for sinnet sitt og at han ville roe seg ned etterhvert. Alvorlige samtaler er ofte mest fruktbare når man er rolig.

Skrevet

Er enig med Blond, men uansett behov for sinneutløp, så er ikke en slik oppførsel akseptabel. Gutten vår hadde tilløp til å ville slå og sparke når han ble sint før, men det er ikke akseptabelt. Da viser man som voksne at den slags oppførsel utgår. Det er mange måter å gjøre dette på, enten ved å fjerne ham fra situasjonen, holde ham til han roet seg osv.

En 7-8 åring skal ikke oppføre seg på den måten.

Ellers er jeg som Moota, om de slår seg bananas og får et anfall (vi har en 5 åring som er full av drama) så blør nok ikke hjertet mitt nok til at jeg gir meg hen og skal kompromisse eller gi etter fordi de slår seg vrange. Jeg er også sta som et esel :))))))

Hos oss er det oss voksne som legger løpet, ikke barna. Noen foreldre sier at grunnen til at de slår seg vrange med dem, er fordi de er trygge. Jeg er ikke av den oppfatningen, ofte gjør de det fordi de kan og fordi det enten virker og de oppnår det de ønsker. Da snakker jeg ikke om noen anfall i måneden, men daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...