Gå til innhold

Andre som har unger som marker skikkelig i senga før de sovner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt blir 5 mnd nå og han kan ligge opptil 1 time og marke så sinnsykt i senga før han sovner. Armer og bein går som trommestikker og hodet fra side til side.. jeg blir jo sliten av å se på..

Når han først sovner våkner han ofte opp igjen etter 1 time eller noe og skriker skikkelig.. så jeg må ta han opp og roe han før jeg kan legge han ned igjen, så noen ganger blir det opp-ned metoden.. Og innimellom på natten når han skal ha mat skriker han skikkelig.. må roe han ned før jeg klarer å gi han mat.

Hva kan det være med lillegutt?? får jo så vondt av han. Han får mme og litt grøt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir en ellers svært så rolig baby, spinnvill dersom vi legger henne "for sent". Dvs når hun bikker over fra normalt trøtt, til overtrøtt - da vrir og vender hun seg i den lille leandervuggen sin så bena henger ut over kanten, og det kan ta lang tid før hun roer seg. Både armer, ben og hode virrer hit og dit. Noenganger skyldes det gulp også. Så her i gården er det viktig å alltid ligge litt foran skjema, da sovner hun på ett blunk - helt rolig! Har du sjekket nakken eventuelt? De kan ha låsninger som er ubehagelige. Lykke til!

Skrevet

Har sjekket om han hadde kiss for en stund siden..men det hadde han ikke. Han pleier å sove til rundt 17 og etter det prøver jeg og ikke la han få noe mer søvn før han skal legge seg.. og jeg starter å stelle kl 18 og så får han flaske i senga mi med bare et lite lys på ved halv syv- syv tiden.. kan da ikke bli overtrøtt på 2 timer? hm...

Skrevet

Vi hadde det liknende med vår lille gutt rundt den alderen, og for oss hjalp det faktisk å ha siste hvil enda tidligere... Ved å gi ham lengre tid mellom sist hvil og natten fikk han tid til å bli skikkelig trøtt, og sovnet stort sett i løpet av ti min som før... :-) Det samme signalet ga han når det var på tide å kutte ned til to hviler i stedet for tre, og leggetid ble utrolig mye lettere da også. Han var selvfølgelig ganske trøtt et par dager før det gikk seg til! :-)

Vet ikke om det samme gjelder for prinsen din, men det kan kanskje være verdt å prøve? :-) Er jo ikke så lang tid mellom kl 17 og 18.30, så han rekker kanskje ikke å bli skikkelig trøtt? :-) Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Har prøvd det, men da blir han så grinete at jeg klarer ikke holde han våken til det tidspunkt jeg skal.. så dette er bare vanskelig. Men jeg kan prøve igjen i morgen. For hvis jeg ikke lar han sove etter 16 f.eks er han stup trøtt ved 17- 17.30 tiden og da klarer jeg ikke holde han våken mer.. og når jeg prøvde det ble han super overtrøtt og da var det bare helt kaos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...