Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg og en venninne har blitt anklaget for å ha stjålet en dyr klokke av en vi var på fest hos igår fordi klokken forsvant når vi var i rommet.. Og vi har virkelig ikke tatt klokken, og den er borte og jeg vet ikke hva vi skal gjøre for å bevise at vi ikke har tatt klokken. Han ringte og sa håper at vi har dårlig samvittighet osv, og at han har anmeldt det til politiet, noe som jeg synes er forståelig MEN vi har IKKE tatt klokken.. Så hva kan jeg si/ gjøre??
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 En gjenstand blir jo ikke bare borte av seg selv. Kanskje han har rotet den bort. Noen andre har vært i rommet. Men det blir vel ord mot ord? Så lenge han ikke kan bevis at dere har tatt den, så kommer vel ikke politiet så langt heller vil jeg tro?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Da hadde jeg sagt at jeg ville ha bevis for at jeg hadde stjålet den. Og nektet plent for det,du kan bare snakke for deg selv, ikke for hva venninna di har/kan ha gjort! Politiet har ikke noe bevis, så det skal du ikke tenke på!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 jeg føler at denne mannen kommer til å terrorisere meg til han får svar/finner klokken, håper han gjør det.. Sånn som jeg oppfattet er den verdt VELDIG mye:(
Miss Honey Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 er du 100 % sikker på hun der venninnen din da?
*1+1=2 små* Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 hvis klokken er så jævlig mye verdt, hvorfor lar han den bare liggende rundt i et rom og har fest samtidig? Sorry...skulle trodd det var forsøk på forsikringssvindel.... Hvis du har ditt på det rene så vil det også komme frem at du ikke har gjort noe:)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 forsøk på å presse henne for penger ville jeg si. Bare vent kommer nok snart at han skal ha penger for å ikke anmelde, eller noe slikt. HI så lenge du vet at DU ikke har tatt den har du DITT på det tørre. Si han får bare politianmelde for du har ingenting å skjule. Fortell politiet at ja du var der du var i rommet og nei du har ikke tatt klokken. Det er ditt ord mot hans samme hva og saken blir henlagt. Hvis han plager deg og truer deg prøv å ta vare på det hvis det er beskjed skriftlig eller på telefonsvarer og anmeld han.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Var du på fest på en TIRSDAG??!! Og du er en MAMMA!!?? He he ;-)
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 Slapp av. I Norge er det sånn at det er skyld som må bevises, ikke uskyld
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Sikker på at han ikke bare er ute etter forsikringspenger for klokken eller noe? Er HAN helt god?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #12 Skrevet 28. mai 2009 Herregud nå fikk jeg melding av ham og at han forventer vi lever tilbake klokken ellers blir alternativet ubehagelig ?? Hva faen liksom?? Jeg vurderer å gå til politiet nå.. ba ham kontakte politiet!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #13 Skrevet 28. mai 2009 Spar på meldingen, gå til politiet og si hvordan det henger sammen. Han høres ikke helt god ut, og hvis du ikke har tatt klokka har du ingenting å frykte fra politiet. At han truer deg på sms er til din fordel, men pass på så du ikke sletter sms'en.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #14 Skrevet 28. mai 2009 HERREGUD noe såååå flaut min venninne fant klokken i en pose hun hadde i vesken sin sier hun.. hun skal levere den tilbake nå personlig og be om stor unnskyldning..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #15 Skrevet 28. mai 2009 Vel, du kan jo prøve deg med at om han har tenkt å prøve å få igjen på forsikring så vil du komme til å si fra at du sterke mistanker omforsikringssvindel..At han har anklaget deg/dere for tyveri, men at du ikke har jort det,- og at dere i det hele tatt tviler på kolkkens eksistens..... Kontakt også polititet, for han kommer med en trussel som gjør deg redd..OM han skulle komme til å gjør noe "på si med loven" så har du allerede gjort politiet klar over hendelsen, og du vil stå sterker enn denne mannen.. Da tenker jeg du har det i boks jeg ) Ikke vis redsel når du snakker med ham, vær sikker i din sak..Om han f.eks nevner noe om at du ikke kjenner HVILKE forsikringsselskap han har,- så kan jo du bare si at du skal ringe rundt til et par tre,- si ditt ærend, og de vil nok undersøke om han ER kunde, HAR foriskring som vil dekke noe slikt og evt sende beskjed videre til "resten av bransjen" om en mulig svindler..De fleste bransjer har en slik jungeltelegraf ) Så lenge du ikke har gjort det så har du ingenting å frykte )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå