Mammapudding Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 når begynte dere med det? Altså hvor gamle var barna? Leah er 21 mnd og har litt av et temperament..lurer på å begynne med time-out, må bare finne en plass jeg kan sette henne først:)
Honningmelon Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Begynte ikke før de var over 2 år. Før 2 år syns jeg er for tidlig. De skjønner ikke betydningen av det.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Uten at jeg er noen ekspert, så mener jeg at jeg har hørt at de ikke skal begynne før de er tre. Og deretter følge år-minutter. 3 år=3 minutter osv.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 jeg begynte med det etter hun fylte 2. da begynte hun aa slaa litt etter lillesoesteren og gjoere andre slemme ting. HUn har godt utbytte av det og forstaar meningen av "unnskyld".. hun har ikke saann voldsomt temperament, men vanlig trass og 2 aarsutbrudd. Timeout. eller skammekrok gjoer hverdagen med mine smaa grei, og gir lillesoesteren og meg litt respekt.
Mammapudding Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2009 Hmmm..er det ikke fra 2 år? 2 min for en 2-åring..Tror nok hun skjønner det, hos dagmamman må de sitte i en stol om de slår/sparker noen av de andre barna..En av guttene (2 år nettopp) sparket den minste (11 mnd) og måtte sitte litt i stolen..Leah var veldig opptatt av det og pleier å si til meg, "ungan ikkje sparke! sitte stol!" Så da skjønner hun det vel eller? Kan vente til hun blir 2..men får finne på noe annet i mellomtiden, hun er blitt et skikkelig trassetroll:)
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Dette er det jo delte meninger om. De fagfolkene jeg har kontakt med mener majoriteten av barn ikke har forutsetning for å forstå hva en time-out er før de er tre, og derfor er time-out som reaksjon meningsløs for de under tre. Jeg har valgt å forholde meg til det
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 proev deg paa time out. la hun staa (eller sitte) paa stedet du vil til hun sier unnskyld i stedet for aa fokusere paa rett anntall minutter. hun har jo sett dette i praksis, og det burde du utnytte med aa innfoere hjemme hos deg selv foer hun blir stoerre og enda mer trassete.. men det er no bare min mening :-)
Mammapudding Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2009 Ja kanskje jeg bare skal prøve, tror hun vil skjønne det..Må bare bestemme meg for hvor hun skal plasseres. Kan jo sitte der til hun slutter å hyle f.eks? Og så si unnskyld? Må vel bare prøve meg fram:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå