Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 ...kan noen hjelpe meg å regne ut hva jeg kan regne med å få utbet?? Jeg har full os i to år til. Takk for hjelpen!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 søk om alt du kan søke om hos nav. eg søkte stipend fra lånekassen når eg begynte på skolen. 2 mnd etterpå dumpet eg bf. og ringte inn til lånekassen og spørte om hvordan det er å ha OS ogstipend. dem sa at det var ikke noe problem. helt til det gikk 5 mnd. da trakk dem stipendet tilbake. og alt eg har fått er omgjort til gjeld. F... av en dame som eg snakket med hos lånekassen. så ikke gjør samme feil som meg.. lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 det kommer litt ann på om du går på vgs eller på høyskole/universitet. går du på vgs får du nesten ikke noe stipend/lån fra lånekassen. tror d er snakk om ca 1400 kr mnd da. går du på høyskole kan du få ca 1400 utbetalt i mnd som stipend og totalt utbetalt ca 7300 i mnd. de 5900 i mnd som er lån blir deler av omgjort til stipend etter bestått eksamener. vet ikke om dette var forståelig,men det er altså forskjell om du går vgs eller høyskole.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 du kan foressten også søke på utdanningsstønad hos nav. d skal dekke skolematerial og diverse. jeg får utbetalt ca 1900 kr mnd i utdanningsstønad fordi jeg må kjøre egen bil for å rekke barnehagen, også har jeg nesten 3 mil til skolen. de pengene jeg får hver mnd skal dekke diesel og bom. også får jeg i tillegg betalt skolebøker. også kan du jo få barnetilsynsstønad, hvis du har barnet i bha eller hos dagmamma.
alenemamma_ Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 jeg går høgskole..har os, får stipend og lån, litt høyere enn vanlig pga forsørger..En kan søke om barnetiilsyn, der en får dekt 64%av utgiftene, åsso kan en søke om utdanningstønad
Mamma til en prins+spire Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Tusen takk for mange gode råd Jeg har søkt på universitetet Så altså- stemmer dette: Man får OS ca 11300 som man må skatte for 660 i bernetilsyn Dobbel barnetrygd 64% dekket av barnehageutgifter
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Tusen takk for svar:) Jeg skal beg på univ, men har utd før så får ikke utd støtte. Stemmer dette: OS 11 300 minus skatt Barnetilsyn 660 Dobbel barnetrygd ca 1950 Bidrag 1000 Stipend ca 1400 (en her inne skrev noe om at man burde søke stipend for kun et havår fordi da kom man under inntektsgrensen....Noen som vet noe om dette??) Ca 15 000 i mnd da?? Og jeg kan evt søke om noe utd stønad til transport og bøker? Også kan man tjene 3000 ved å arbeid? hmmmm dette kan kanskje gå det:) Hurra for dere greie jenter som hjelper meg:)
missy mamma til jonatan Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 eg går på vgs. men det har vel ingenting å si når det kommer til dette: eg får rundt 1400 kr i transport støtte hver mnd ( avhengig av hvor stor avstanden er til og fra utdanningsstedet og sånt tror eg) 1300 kr i utdannings stønad. også kan man søke etter utstyrs stipend fra nav. det er en engangs utbetaling til bøker og eventuelt annet som man trenger til skole.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 hvis du ikke jobber ved siden av skolen,så er OS eneste inntekt. stiend/lån regnes ikke som inntekt da trenger man ikke betale skatt av OS. d er bare å ta en tlf til likningskontoret så får man tilsendt et frikort som er beregna for OS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå