tvkrus Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Lese lekse til 3 dager i uka en side eller et ark i mattematik og noen ganger kan de som vil gjøre er "ekstra" ark de får En side i norsk boka Oppgave i a-boka som kan være skrive bokstaver , en tekst hvor finne en bestemt bokstav og tell hvor mange, tegne, eller fargelege, skrive Ha med en ting på som begyner på ukas bokstav Det er ca det hu har i uka søstra hadde lese lekse 4 dager og to sider i norskboka,men da ikke så i a-boka
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 3 dager han har lekse til. Lese 1 side i norskboken og skirve 1 side (før jul var det kun å lese). Han har ikke mattelekse fordi han var ferdig med alt de hadde av mattebøker for årstrinnet før jul. Nå er han ferdig med det for andre trinn også fikk jeg vite.
TøffiTrynet☠ Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Alva: Så flink gutten din er! Jeg har en som skal begynne nå til høsten. Han er kjempeglad i tall og matte. (De har det som satsingsområde i barnehagen.) Er litt spent på hvordan de vil ta vare på hans interresse på skolen. Er vel kanskje lett at de kjeder seg når de ikke får nok utfordringer? Dette er mitt første skolebarn... Mye jeg lurer på og tenker på. Er de flinke til å ta vare på gutten din sitt talent for matte?
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Her har de leselekse som de leser på 3 dager, en eller 2 sider i norsk boken det er da oppgaver i forbindelse med bokstaven de jobber med. Også skal de ta med en ting som har den bokstaven i seg. De som vil kan få med seg ekstra oppgaver hjem de kan jobbe med. Eldste er skoleflink og kan mye. Var kjempe spent på om det kom til ¨å bli kjedelig,men de er kjempe flinke til ådele klassen i grupper etter nivåene de er på. Det kan de selvfølgelig ikke alltid gjøre,men har aldri hørt at eldste har sagt at det er kjedelig Skolen er spennende Lykke til med førsteklasing til høsten da:) spennende for både store og små det
Gunn og Gutta Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 2 sider i safariboka/norsk srivebok Lære seg 1 bokstav-værs i leseboka 3-4 sider i sol-bok/norsk skrivebok der de lærer seg de enkle ordene som ris-ros-los..... de har hatt 4 stk av denne typen bøker. Matte, engelsk og nat/geo har vi ikke hatt så mye lekser i, de jobber de mest med på skolen. Men har deres 1.klassinger hatt sånne Nationale prøver denne våren, veit dere evt åssen det gikk?
tvkrus Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Hu her har faktisk ca tre engelsk ord hver uke knyttet til det tema de holder med på Ja hadde Nasjonal prøve i lesefortstålse eller noe sant Gikk veldig bra her tro det var 9 feil eller noe hu hadde hoppet over eller ikke rukket ..... da de fikk 5min på og 10 min på også vidre
Gunn og Gutta Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Ok! Var litt spent hvordan gutten min hadde gjordt det, for læreren sa at ikke var laget noe grensesnitt enda over hva som er forventet og hva som er bra, men at det vart lagt ut til høsten igjen. Gutten min hadde bare 3 feil, og jeg syns det var veldig bra, men læreren sa ikke noe om hvordan nivået var ellers i klassen, så for alt jeg vet kunne han være en av dem som hadde flest feil.
Nemofish Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Totalscore på den prøven er 105 poeng, så om gutten din hadde 102 poeng er det meget bra!
☆lillastjerne☆ Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2009 Oj, var det jeg trodde. Her har 1.trinn ei leselekse som de skal lese hele uken (altså man-tors) samme tekst , som er ca 30 -40 ord. And that's it!!! Har ei som har lest iallefall i to år nå, og synes det er for lite utfordring for henne.. Er redd hun skal "stoppe opp" i utviklingen
Gunn og Gutta Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Kan godt tenkes at det var 105 ja, for det var voldsomt mange spørsmål uten at jeg vet eksakt. De hadde brukt bortimot hele skoledagen på den prøven, da inkl matpause og løpepauser:o) lillastjerne - det hørtes da lite ut, også så kjedelig, repetere de samme leksene hver dag. Jeg syns at i perioder det kan bli litt mye når de får leselekser i både norsk og engelsk i tillegg til matte og norsk skriving, men læreren har poengtert det mange ganger at vi gjør det vi rekker over, og ikke skal presse unga til mer enn de vil, men det er greit å holde trykket oppe syns nå jeg da, for nå om dagen er det lite lekser og da blir vi litt sløve:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå