Gå til innhold

hvor mange av dere har voldelige menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo veldig vanlig at menn går over streken under en krangel for eksempel. og det er garantert mange her inne som har det sånn...

jeg var sammen med en i 4 år som slo, spente, kvelte og beit meg. ble slutt siden det skjedde oftere og oftere.. MEN jeg elsket ham jo så tok et år før jeg kom over han..

blir litt provosert av de som sier at "de stakkars kvinnene TROR at de er glad i han og går derfor ikke fra han" og sånn.. jeg VET at jeg elsket han, så de trenger jo ikke tro at de vet mer enn de som har opplevd det. men når jeg er tilbake på forholdet tenker jeg ikke bare negative ting alså... så jeg forstår i hvert fall godt at kvinner beholder menn som kan bli voldelige... fins jo selvfølgelig grenser. men er jo forskjell om en mann overreagerer i en krangel eller slår daglig uten grunn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

( ja jeg ser på oprah og kom inn på tanken) ;)

Skrevet

Ikke rart du får juling med den holdningen der. Fikk nesten lyst til å utøve vold etter å lest dritten du skrev.

Skrevet

Vet du, jeg tror faktisk ikke det er "veldig vanlig" at menn går over streken under en krangel. Ikke den streken du tenker på i alle fall. Jeg har aldri vært i et forhold hvor jeg har blitt fysisk eller psykisk mishandlet, så jeg kan selvfølgelig ikke sette meg helt inn i det du føler og har følt. Jeg kan ha forståelse for at du elsket han, og savnet han da du gikk fra ham. Jeg var veldig glad i og savnet stefaren min som misbrukte meg seksuelt, da han dro. Det var helt reelt og ekte, og det kan jeg ikke endre på selv om jeg liker å si til meg selv i dag at jeg ikke likte han. MEN. Det er ikke greit med noen som helst form for vold i det hele tatt. Det finnes ingen unnskyldning for å slå noen man er glad i, eller fremmede for den saks skyld. Man tar seg en rettighet over andres kropp og selvfølelse og intimsfære, som man overhodet ikke har rett til. Og da er det ikke greit, selv om det bare er fordi man "overreagerer", eller det bare skjer av og til.

Ville du tatt deg slike rettigheter med andres kropp og følelser? Ville du noensinne slått noen du elsket? Hvis svaret er ja håper jeg du tenker deg om. Hvis svaret er nei, så håper jeg at du også slipper å bli behandlet slik igjen.

Skrevet

hvorfor fikk du lyst til å utøve vold???

Skrevet

selvfølgelig slår jeg ikke folk selv!

men jeg syns ikke noe om de som uttaler seg om hvordan en mishandlet kvinne føler og tenker når de ikke har opplevd det selv. som om kvinner som blir slått har alvorlig psykiske problemer bare for hun ikke klarer å gå fra han?

Skrevet

Du kan jo ikke være riktig god selv, hvis du får folk til å bite, sparke og slå uten grunn. Den mest alvorlige sinnslidelsen ville ikke klart å utføre noe slikt, uten at det hadde vært en god grunn til dette.

Skrevet

Ingen grunn til å bli aggressiv vel? Jeg sa ikke at du slår folk selv. Kanskje det hadde blitt litt tydeligere for oss som leser innleggene dine hvis du hadde sagt med en gang hva du mente? Bare et forslag. Jeg har aldri fått inntrykk av at folk mener at kvinner som ikke klarer å gå fra menn som slår, har psykiske problemer. Jeg tror heller at de fleste tror det handler om frykt for eksempel. Dessuten har de fleste lov til å uttale seg om det aller meste, uavhengig av om de har opplevd noe selv eller ikke.

For å være helt ærlig, når du argumenterer for dine synspunkter rundt emnet med å unnskylde voldelige menns adferd, så kan du egentlig ikke vente annet enn krasse tilbakemeldinger.

Skrevet

"er jo forskjell om en mann overreagerer i en krangel eller slår daglig uten grunn" sier du.. Mener du at å overreagere i en krangel legitimerer det å slå? Om du overreagerer i en krangel med å slå har du et problem. Jeg godtar ikke vold i det hele tatt, hvis min mann hadde slått meg pga en krangel så hadde det absolutt ikke vært mere greit enn om han hadde slått meg uprovosert, det vitner bare om dårlig selvkontroll.

Og ja, jeg har blitt slått - men jeg gikk da jeg fikk det første slaget og gikk ikke tilbake til han selv om han gråt og bar seg.... Og det selv om situasjonen kanskje kunne kalles "å overreagere i en krangel". Han er nå kjent som en som banker damene sine med jevne mellomrom. Så jeg gjorde nok rett i å gå etter første slag..

Skrevet

Jeg har bare vanskelig for å forstå at det går an å elske noen som er voldelig....

jeg har heller aldri opplevd vold i noen av mine forhold, men kjenner noen som har. Hun er nydelig og kunne fått hvem hun ville, men samboeren hennes har knust selvfølelsen hennes. Hun tror selv at hun har fortjent å bli slått, tatt kvelertak osv...

Det er rett og slett tragisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...