Gå til innhold

Hvor ofte bader du barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har alltid badet småen( 14 mnd) før leggetid. Gjerne med babyolje i karet for at huden ikke skal bli tørr, og vi vasker ikke håret hveeer dag, men jeg lurer på om vi overdriver? Hvor ofte bader du din lille?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke bra for huden å bade for ofte, så hver dag vil jeg si er å overdrive ja...

Her bader vi 1 gang i uka utenom babysvømmingen.

Vet selv, at om jeg dusjer mye i perioder, gjerne på sommeren, så får jeg tørrere og mer irritert hud...

Skrevet

Hei :)

Jenta (12 mnd) bades 2 ganger i uken.

Bruker olje og shampoo annenhver gang :)

Hun har ingen problemer med huden.

Skrevet

Hei. Vi bader annenhver kveld før leggetid. Av og til går det 2 dager i mellom. Vi bruker Natusan såpe og shampo nesten hver gang. Men bruker lotion etter badet som litt babymassasje.. Jenta vår blir straks 14 mnd.

Skrevet

2 ganger i uken. Ev en av dem som en dusj i stedet. Bruker alltid olje (shampo trenger vi ikke enda - hehe)

Oftere om hun har blitt møkkete.

Ansikt, hender og føtter vaskes daglig med vann.

Skrevet

Bader hver kveld. Ikke lenge, men nok til å bli skinnende ren før sengetid. Har en gutt som bor i sandkassen hele dagen og ser ut som en liten jordrotte når jeg henter han i barnehagen. Så leker han også ute etter middag.

Så her er det nesten nødvendig, ja.

Skrevet

Ungar tåler vatn, var det vi fekk beskjed om på barsel. Det gjer ikkje noko å bade ungane dagleg, men ein bør sjølvsagt unngå overdreven såpebruk, og passe på viss unden blir tørr i huda.

Jenta vår (straks 19 mnd) elskar å bade, men vil aldri bade lenge. Som regel blir det eit bad kvar dag, enten om morgonen eller om kvelden. Pleier ikkje å ha noko i vatnet, dvs av og til vil ho veldig gjerne ha skum, brukar då dr. greve intimvask, mild og gir godt skum :o)

Skrevet

Bader hver 2-3. dag. Bruker litt Sebamed skumbad eller Libero Babywash i vannet.

Brukte bade hver kveld tidligere, men innså at det ble litt mye :)

Skrevet

2-3 ganger i uken. Vasker håret hver gang og bruker litt baby-boblebad som han elsker.

Skrevet

Rundt annenhver dag, men egentlig etter behov og da. Har hun vært ute og skitnet seg til så er jo behovet større. Godt å bli ren og fin til natten også da. Får liksom skitten under neglene vekk også da!;)

Men har aldri badet henne hver dag, er bevisst på overdreven hygiene, det er ikke bra for oss heller det..

Skrevet

Et par ganger i uken, eller mer hvis det trengs. Vasker med vann morgen og kveld ellers.

Vi bruker Angmark badeskum og shampoo.

Ikke noe særlig plaget med huden, men jeg smører av og til A-creme på kinnene hvis han blir litt tørr der.

Skrevet

vi bader annenhver dag før legging,hadde det vært opp til småtten så hadde d vært hver dag,han elsker å bade!!:))

Skrevet

Bader annenhver dag ca, det hender det går en dag ekstra mellom. 19 mndr og går i bhg, favorittene hans er sandkassa og sølepytter, så det må til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...