Gå til innhold

Hvilken timelønn har en ufaglært lærervikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke ansatt via et vikarbyrå, men henvendte meg direkte til skolen. Da har jeg hovedsaklig hele dager hvor jeg er vikar for en kontaktlærer. Gjerne også over flere dager.

Jeg er klar over at det sikkert kan variere, men hva er minstelønnen? Jeg har prøvd å google det, men finner det ikke noe sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

195,- i timen har jeg

Skrevet

altså for en skoletime

Skrevet

Takk for svar.

Men hvis jeg har hele dager hvor jeg er vikar for kontaktlærere, så innebærer dette også som regel både for- og etterarbeid og inspeksjoner. Får man tilleggsbetalt for det arbeidet?

Skrevet

individuelt.

Noen har i underkant av 200, (dette kan vel ofte være fast ansatt.) Vikarer kan vel ha alt fra 240 til over 300kr timen, alt utifra ansiennitet og papirer.

Skrevet

Jeg vet det :-p

Jeg har tre års ansiennitet, men ikke all nødvendig utdanning. Det varierer jo også ut i fra om man er ansatt via et vikarbyrå eller ikke.

Men man kommer jo ikke utenom at det må være fastsatt et minimum i forhold til lønn. Og det er jo det jeg lurer på. ;o)

Skrevet

Jeg er ofte vikar for kontaktlærer en hel uke, men får samme lønn uansett. Kontaktlærer har vanligvis gjort forarbeidet på forhånd både det er planlagt fravær, og om de blir syke.

Skrevet

Oi, det er bra betalt, da... for å være vikar! :-O

Skrevet

Den summen inkluderer for- og etterarbeid. En skal da (ideelt sett, og dersom mulig) stille forberedt til timen. Selv om det ligger et "ferdig opplegg" der fra den som er borte, skal man sette seg inn i stoffet og gjøre en god jobb. I tillegg tar man seg av etterarbeidet til timen, i det minste ved å skrive en rapport til den som er borte på hva man har gjort, om noen har utmerket seg positivt/negativt, evt anmerkninger etc.

Dette er selvfølgelig ikke mulig om man får tildelt 6 vikartimer samme morgen (fordi noen ringer inn og er syke), men jeg snakker om planlagt fravær.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det lønner seg å være ufaglært lærervikar seg jeg...Er lærer, og var vikar før jeg fikk fast jobb....da hadde jeg 250 kroner pr. skoletime...

Skrevet

Sarkasme må være et utdøende virkemiddel, siden så mange føler at det ikke virker med mindre man skriver ":-p" til slutt.

Skrevet

hadde 255,- i vgs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...