Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Noen trener aldri, bare gaar noen turer naa og da, og ser likevel veltrent ut. Jeg tenker da damer i 25-35 aarene. Mange er slanke og veltrente, har sprettrumpe, faste laar og armer... Men saa har du meg da. Slank er jeg, kanskje litt for slank, men det henger og dingler baade her og der. Rompa er soekk vekk, og laarene... :-S Altsaa veldig slapp i fisken... Kan tro at jeg har sittet paa rompa og ikke gjort noe annet, men jeg er i aktivitet hele dagen! Vil begynne aa trene naa tenkte jeg, spesielt stramme opp rompa!!! Saa hvis jeg trener 1 time 3-4 ganger i uka, naar vil jeg se resultater? Er det haap for en snerten rumpe allerede om et par mnd??
Gjest Gul stjerne Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Ja, om du trener godt vil du ser stor forskjell. Jeg har selv trent godt i 2,5 mnd, og ser fin framgang. Mer muskler i hele kroppen, smalere liv, strammere rumpe, penere armer, flatere mage. Jeg er selv slank, men følte meg noe slapp i fisken. Har trent 2-5 dager i uka, minst de første ukene, økning etterhvert, sykling, pilates, step/styrke, mage-rygg, noe vekttrening og stram-opp. I dag smilte jeg til det jeg så i speilet, og har topp motivasjon til å fortsette ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Takk for svar:-) Jeg faar bare hive meg i gang jeg ogsaa da :-) Jeg er av den typen at jeg helst skulle sett resultater med en gang, men skjoenner at det kan ta tid! Jeg trente en liiiiiiten periode her for lenge siden, da begynte jeg aa se magerutene etter 14 dager med sit-ups. Klarte rundt 10-15 til og begynne med, men etter 14 dager klarte jeg 70! I dag klarer jeg kanskje 5 :-/ Tenker da saann sit-ups der du ligger rett ut paa ryggen,med strake foetter, og reiser deg helt opp... Men rumpa er jo en mye stoerre muskel, saa kanskje det maa mye hard trening til for aa loefte den, og faa den rundere?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har det AKKURAT sånn som deg, HI. Er og slank og har et godt utgangspunkt, men det er slapt og ihvertfall bak. Syns baken er flat og lang.. Har også lyst å se resultater med en gang, men vet det ikke går. Men nå ble jeg litt motivert, tror jeg skal sette igang imorgen allerede! :-) Så kan vi oppdatere hverandre her om noen ukers tid og se hvordan det har gått! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Det er gener som avgjør om man kan få ei såkalt "sprettrompe". Noen trener aldri og har stram fin rund rompe. Dette er rent genetisk. Musklene og formen er bare slik Jeg er også en person som sliter med sprettrompe. Den øvre delen av rompa mi er jeg fornøyd med, men fra overgangen til rompe og lår bare henger det masse fett. Jeg har trent hele livet og er generelt sterk. Får lett store, pumpa muskler, men sprettrompe: NEI! aldri! Selvsagt kan man få mindre og strammere rompe ved å miste litt fett og får litt mere muskler, men man kan risikere at det ikke blir så mye spenst ut av det likevel. Da skal man ihvertfall ligge i hardtrening i ganske mye lenger tid enn 2 mnd. Profesjonelle dansere og turnere får det vel uansett pga av langvarig, hard trening. Men en mindre rompe kan du jo absolutt få ved å kombinere hard styrketrening (utfall, kneybøy og spensthopp med manualer i hver hånd) og kondisjonstrening. Samt at du spiser normal, sunn kost. man vil uten tvil føle at rompen er mye strammere når man trener hard styrketrening. Du vil nok merke resultater ved å trene 3-4 ganger i uken. Men det holder å trene styrketrening 2 ganger i uken, men da må det være såpass hardt at du max klarer 8-12 repetisjoner x3 sett.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Jeg tror nok at en såkalt "sprettrumpe" er genetisk, du kan nok trene deg til å få mer muskler, men da skal du trene MYE. Dvs gjerne hver dag med rett type trening, tunge vekter som gjør at du klarer få repetisjoner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Jeg visste det måtte være noe=) Sliter med samme problem. Folk sier til og med at jeg er for tynn, allikevel gleder jeg meg ikke akkurat til bekini-sesongen. Nettopp pga. denne helsikes rumpa !! Har ikke tid til å trene så mye som det tipses om her, så får vel bare lite me`n...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå