Gå til innhold

UNN TROMSØ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født der? Gode/dårlige erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fødte der for et par år siden. Generelt fornøyd, fikk bra oppfølging etterpå osv. men selve fødselen ble en smule forsuret av jordmora, tror jeg fikk den ene av dem som er "beryktet". Hun klagde på meg under hele pressfasen, var sur og mente jeg presset feil... jeg gjorde tross alt så godt jeg kunne, men hun mente jeg prøvde å hode ungen inne! Og så var det ingen latmannsleir, ikke mer enn to timer barnepass første natta, selv om mannen ikke var der og jeg ikke fikk sove med babyen inne hos meg.

Skrevet

Fødte der for fire år siden og er kjempefornøyd! Den dagen jeg fødte, kom det bare to barn til verden og vi fikk all verdens oppfølging! Hadde både jordmor og jordmorstudent der. De kom straks vi vinket og ellers fikk vi være for oss selv når vi ville det. Jordmor var bestemt og trygg. Det gjorde også meg trygg.

Vi ble overført til barselhotellet fire timer etter fødselen og det var godt å ha mannen min der sammen med meg. Dette var vår førstefødte, så vi var jo rimelig usikre begge to på alt. Det vi derimot ikke visste var at vi bare kunne vinket på personalet der også - midt på natten, så hadde de stått på pletten og passet dukka mens vi sov ut litt. De sa dagen etter at de lurte på hvorfor vi ikke tok kontakt i løpet av første natta. "Alle" pleide det. Fikk være på barselhotellet så lenge jeg følte behov for det og til jeg var trygg på både amming, bading og stell.

Kjempefornøyd! Hadde jeg ikke bodd så langt unna, ville jeg ønsket å føde der igjen!!!!!

Skrevet

Fødte der på for snart 5 år siden. Var veldig fornøyd da. Hadde keisersnitt så jeg trengte en del hjelp de første dagene. Slet også med ammingen, men fikk veldig god hjelp til å få det til før vi reiste hjem. Barnepleierene var helt fantastisk. Fikk hjelp til omtrent alt hos dem. Og ville jeg sove, så passet de prinsen et par timer sånn at jeg fikk god søvn.

Skrevet

Har kjempegod erfaring fra fødsel i 2007. Jordmora var trygg og bestemt, og ledet meg gjennom fødselen uten å ta for mye plass. Jeg følte de hadde god kompetanse på det de drev med, har bare positivt å si om selve fødselen og syingen etterpå. Følte meg hele tiden i de beste hender.

Jeg visste ikke at de kunne passet ungen min, jeg hadde han inne hos meg hele døgnet i alle 4 liggedøgn. Var deilig å komme hjem til avlastning hos samboeren min og sove ut etter så mange dager alene med ungen!

Og de var veldig snar med å tilby MME og lunkent vann rett fra springen (!). Det likte jeg ikke, for jeg ville amme.

Barnepleierne var kjempekoselige og ga god veiledning om amming og andre ting. Men jeg fikk ingen oppfølgning om praktisk barnestell, bleieskift, bading osv. Jeg trengte det forsåvidt ikke, for jeg var godt vant med barn, men jeg reagerte på at ingen SPURTE meg. De kunne jo ikke vite om jeg hadde stelt en baby før. Da jeg spurte dem om nybakte mødre fikk slik veiledning, sa de at det var meningen alle skulle få det. De hadde tydeligvis bare glemt meg.

Siden det er selve fødselen som er viktigst, at alt går bra der, er UNN absolutt et sykehus jeg føler meg trygg på. Men under oppholdet på Barsel var det et par småting/rutiner som kunne fungert bedre i akkurat mitt tilfelle.

Skrevet

Godt å lese at dere har gode erfaringer med UNN og jordmødrene der.. :) Jeg ska føde der til høsten, og er fint å se at dere har positive opplevelser derfra! :)

Skrevet

Jeg fødte der i 07, jeg har litt blandede følelser. Men Fødselen var tøff så det er ikke sikkert den hadde vært bedre om jeg var en annen plass.

Jeg ble sendt hjem første gang vi kom, for jeg hadde såvidt åpning. Hadde veldig sterke smerter og klarte såvidt å gå tilbake til bilen.

Etter knappe to timer var jeg tilbake og da hadde det åpnet seg mye på kort tid.

Kjemien med jordmoren stemte ikke helt, men det var fullt opp med mange fødsler, så måtte bare bite tennene sammen.

Etter fødselen var ikke jeg heller klar over at de kunne ha ungen litt, så jeg lå lysvåken hele første natta, var helt utslitt da far kom ;)

På barselhotellet var alt tipp topp, og jeg gruer meg slett ikke til å føde på UNN igjen :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for a dere tar dere tid til å svare=)

men er det sånn at pappaen blir litt "glemt" der? Jeg vil gjerne ha han der sammen med meg både dag og natt hvis jeg bestemmer meg for å føde der, men har fått inntrykk av at det ikke er så god "oppfølging" av faren.. Stemmer det?

Skrevet

På barselavdelingen får ikke pappan sove, han må hjem senest kl 23. Det syns jeg var dumt. Havner der hvis det er den minste sjanse for at det skal feile barnet noe, f.eks infeksjon el.l. Men på hotellet var det kjempefint. Der fikk vi hjelp dag og natt. Fikk beskjed om at de ikke kunne passe babyen på natta pga bare en jm på jobb, men når vi slet med ammingen eller en baby som ikke ville slutte å gråte, kom de inn og bysset og hjalp. Fikk svært bra hjelp til amming, opplæring i handmelking osv. Pappaen fikk vel ingen egen oppfølging, men han var med på alt.

Skrevet

Stemmer at pappa måtte dra hjem på kvelden ja, det var dumt siden jeg nesten nettopp var ferdig med fødselen, og så måtte han dra når jeg hadde dusjet:(

Ellers husker jeg ikke om han ble tatt vare på noe ekstra under fødselen, trur han bare satt attme meg hehe:)

Men på dagtid fikk han være der hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...