Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har en toåring som tidligere har elsket å bade, men som nå er blitt livredd pga et forsøk på dusjing der han ble skremt. Nå blir han livredd bare av å gå inn på badet, og hyler når vi spør om vi skal bade. Vi har prøvd å bruke lang tid på å få ham opp i badekaret, latt ham ta med yndlingslekene sine, prøvd avledning og synging osv. Vi tvinger ham ikke opp i karet, men prøver å lokke ham, men det skjer ikke. Han blir helt hysterisk og klamrer seg fast i meg. Barnet må jo bli vasket - nå er det 5 dager siden "skrekkepisoden". Er det noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Bli med han i badekaret og kos dere, syng sanger og vugg han. VIS han at dette ikke er farlig. Ta med leker som du kan ta fra når han har roet seg. Har selv et barn som lett blir redd for ingenting. Så vet hvordan dere har det....
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Rettelse - skrivefeil: Ta med leker som du kan ta fraM når han har roet seg.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Ja, jeg kan jo prøve å bli med i dusjen! Jeg tviler på jeg kommer opp i stampen hans som høygravid da, haha, men i dusjen skal jeg ihvertfall få plass. Det spørs bare om han vil bli med inn der. Takk for gode råd, det er ikke lett dette. Han må jo uansett bade, vi kan jo ikke bare vaske ham med klut i all evighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå