Gå til innhold

Og da var bekkenet vondt igjen - DRITT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært sååå fint etter at jeg slutta på sengeposter (sykepleier), men etter at jeg var på yoga i går kveld så ble det vondt igjen. Aner ikke om det har noe med yogaen å gjøre, følte ikke jeg gjorde noe annerledes (gravidyoga). Var vondt i hele natt da jeg snudde meg i senga, skulle opp på do etc. Og på jobb i dag så sa sjefen at hun kunne se det på meg at jeg hadde bekkenløsning/vondt. Kjenner jeg går og spenner meg og så setter det seg oppover i ryggen så jeg blir så sliten. Sovna kontant da jeg kom hjem fra jobb i dag, var helt skutt! Har ca 22 vakter igjen på 5,5 uke før den posten jeg er på nå tar sommerstengt, da skal jeg gå til legen og få sykemelding! Ikke søren om jeg skal tilbake på sengeposter sånn som det er nå! Da er jeg 30+4 når jeg får sykemelding. Må legge til at jeg har kun tatt 3 egenmeldingsdager i løpet av svangerskapet, og det var i januar/februar så har ikke veldig dårlig samvittighet om jeg skulle bli sykemeldt. Alle sier jo man skal passe på seg selv og babyen og ha krefter til barseltida.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja ikke godt med alle disse svangerkapsplagene. syns du er utolig flink som jobber og står på til tross for smerter. lykke til videre:)

Skrevet

Takk! Har heldigvis fått tilrettelagt litt så jobber på en "lett" post, kun dagvakter og ingen helger. Har 75 % stilling og tar ekstravakter så har fri ca 1 dag i uka, det hjelper selv om det selvfølgelig blir mindre penger av det...

Skrevet

beklager men jeg er uenig med hun andre: jeg er ikke stolt av deg og håper bare at du ikke angrer når du nærmer deg fødsel...

Jeg gjorde som deg: skulle faen ikke være sykemeldt, samma faen hvor vondt jeg hadde...vel ble sykemeldt i 5mnd. 100% pga bekkenløsning.

håper du tar hensyn til deg selv før du ligger i senga og ikke klarer å røre på deg....:(

Skrevet

oi, såpass, he he. Jeg må bare få si at det IKKE har gjort vondt siden jeg fikk tilrettelagt på jobb, dvs siden påske ca. Men at det nå har begynt litt igjen og når de ikke kan tilrettelegge for meg mer (om en 5 ukers tid pga sommeravvikling) så kommer jeg til å be om sykemelding. Men jeg tar det helt med ro og har ikke en veldig stressende eller tung jobb for tida. Problemet er bare om jeg må tilbake på sengeposter når dette oppdraget jeg er i nå er over, men legen sa jeg ant ble sykemeldt så jeg satser på det :)

Skrevet

uff, bekkenvondt er fælt.

Jeg har også vært veldig mye bedre, og har fungert godt både på jobb og hjemme. Kollegaene mine har vært knallfine, og hjelper til og tar på seg oppgaver som kan være belastende for meg, og elevene mine får hjelpe til litt innimellom. Har vært såå fornøyd nå for at det fungerer så fint, kun 4 uker igjen til sommerferie!

Men i går kveld smalt det, gitt! Jeg har ikke klart å snu meg i senga i natt i det hele tatt, smertene har vært så sterke at jeg har skreket bare jeg skulle flytte på bena. (og jeg har ganske høy smerteterskel,)

nå er jeg hjemme. føler jo selvfølgelig på at jeg BURDE vært på jobb, men vet du hva? jeg er ikke helt uunnværlig. I skolen så har vi inspektører, hvis jobb det er å finne vikarer eller steppe inn når slike ting skjer. fordi slike ting skjer.

Håper jeg får krykkene mine i løpet av dagen, så er jeg tilbake på jobb i morra. føler meg bedre allerede, men det er ekkelt når jeg plutselig ikke kommer meg opp fra toalettet eller bena bare ramler sammen under meg..

Skrevet

Det hørtes jo veldig ille ut VinterSol og Ostepopen! Jeg ville tatt det helt med ro noen dager, ikke vits i å utfordre skjebnen. Jeg har absolutt ikke så vondt som du beskriver her, men det er ubehaglig å snu seg/komme seg ut av senga + at jeg kjenner det når jeg går. Håper du føler deg bedre etter hvert!

Skrevet

hehe ønsker deg god bedring og at du får sykemelding når du trenger det, jeg er bare veldig ærlig når jeg skriver og jeg synes vi må være stolte hvis vi tar hensyn og ikke hvis vi ødelegger oss:)

Skrevet

Uff høres ikke bra ut, man bør absolutt ta hensyn til seg selv. Tenker litt det samme selv, snart. Kjenner etter endt arbdag at jeg ikke orker annen enn sofaen, bør jo ikke være sånn. Man mange snakker om denne sykemld, at man skal passe seg, sånn iforhold til hvor lenge man kan være sykemld i året før man må på attføring etc.. trodde man måtte ha vært sykemld 1 år eller noe jeg. så føler jeg skal drøye å drøye. Vil jo bare bli max 2 mnd med sykemld

Skrevet

Ja, det er et år man er sykemeldt før man går på attføring. Men noen som vet om det er 1 år i strekk eller om man starter på "null" når man går ut i jobb igjen? Blir bare 6,5 uker jeg blir sykemeldt hvis jeg går ut i sykemelding 3. juli og det er jo ikke all verdens egentlig. Må si jeg gleder meg litt til det, har vondt i ryggen og bekkenet i dag. Gleder meg til 3 dagers pinsehelg med GOOOOvær her i Bergen!

Skrevet

Alle svarer bekkenløsning når du sliter med vondt i det området.

Ta en tur innom en kiropraktor og se om du kan ha BekkenlÅsning!! ¨

Jeg fikk fikset det i februar, og har hatt NULL vondt i bekkenet siden. Og i februar kunne jeg nesten ikke gå...

Skrevet

jeg har henvisning til fysio, men har vært såpass bra lenge nå + at jeg jobber så mye at jeg ikke har hatt tid... men skal se om jeg ikke får gjort det og høre hva de sier, evt ta kontakt med en kiropraktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...