cherry coke Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Datteren min gjør det, men KUN om jeg er der og ser på. Om hun har besøk og jeg trekker meg unna, leker de sååå fint og storkoser seg. Men med en gang jeg er tilstede eller innblandet begynner hun å bølle seg... Er dette vanlig?
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Morsomt! Dere har sikkert ubevist premiert tøff atferd..... Min datter kan ha det storveis, men når jeg kommer bryter hun sammen sutring og gråt. Ikke så gøy det heller.
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2009 Ikke så morsomt nei..og jeg har ikke premiert dårlig atferd. Har vært veldig streng på det og tolerere det overhodet ikke. Hun er som en engel i barnehagen og det er ikke alle hun er slik med...bare enkelte utvalgte. Skikkelig kjipt!
*smula* Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Hun slår kanskje for å vise at hun gjør som hun vil (trass). Min lille er ikke så veldig til å slå, men han dytter andre bort når han ikke vil dele lekene.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Det var en spøk. Får slenge på mange smil neste gang.... Men det kan forsåvidt være en måte å få oppmerksomheten din på da. Trøsten er at det går over...
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Ja, det gjør hun. Slår og biter som bare det. Virker som om hun ikke skjønner at det kan gjøre vondt.Hun er nå 2 år. Det virker som et uttrykk for følelsene hennes ,som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere. Jeg er VELDIG streng på dette og det er IKKE akseptert. Storesøster har ikke hatt slike tendenser i det hele tatt, så det er mye personligheter også.
Sjefsmegga Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Mine barn har had faser der de har enten slått, bitt, sparka eller brukt klypa. Det har ikke pågått mye, eller over lengre tid, og vanligst har det vært når de har vært små og slitt med å utrykke sinne på annet vis ved feks å fortelle. Kan være hun tester grenser, bruker det for å få din oppmerksomhet. Kan også være sjalusi. Hvor gammel er hun?
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2009 *kremt* Hun er 3 1/2 og har meget bra språk. Har snakket rent fra før hun var to. Hun er en solstråle hjemme.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 Er nok trass. Skal demonstrere og teste dine grenser. Ingen av mine har slått (annet enn hverandre - he he), men minstemann dytter litt i barnehagen. Han er 2,5 år snart. Jeg tenker at det er en fase og at det går over når de blir litt større. Har selvsagt bedt de i bhg kjefte på han når han gjør det.
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. mai 2009 Hun gjør det ikke i barnehagen heller, jeg har spurt.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Nei, men jeg mener at hun tester dine grenser. Kom på det innlegget ditt om tissing på gulvet etc. Hun ser nok hvor langt hun kan trekke deg ;-)
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2009 Ja, hjelpes. Jenta kan virkelig glimte til! =) Men hva skal jeg gjøre for å løse dette da? Er jo redd for at hun ikke blir likt av hverken barn eller foreldre til slutt...:/
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 De fleste med barn vet vel at unger i 2-4 årsalderen kan være ganske vanskelige..? Jeg vet ikke helt hva som er den best emåten, men kanskje du burde trøste barnet som ble slått og "gi henne en kald skulder" når hun slår?
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2009 Ja, det skal jeg prøve på=) Tror nok ikke alle tenker sånn dessverre...mange "mitt barn ville aaaaldri gjort noe slikt" holdninger ute å går..
velsignet med to Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 Jepp! Som hos dere så slår han bare når jeg er tilstede. Har forekommet én gang i bhg uten at jeg var der, men da var det fremprovosert av en annen unge. Synes det er fælt jeg. Han skjønner jo helt klart at det ikke er lov heller, for når han har gjort det og ser at jeg reagerer, så er han veldig raskt fremme og skal gi godklem.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #17 Skrevet 27. mai 2009 At små barn slår er ingen krise (de fleste gjør vel det en og annen gang), men det er nå likevel lurt å finne gode strategier. Jeg tror du bør prøve å tenke over hvorfor hun gjør det. Hva er det hun vil oppnå? Om det er oppmerksomhet hun er ute etter, er det lurt å gjøre som spetakkel sier, å gi oppmerksomheten til barnet som blir slått. I tillegg kan du passe på å gi henne mye oppmerksomhet når hun IKKE slår.
cherry coke Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. mai 2009 Will do! Takk for svar alle sammen=)
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #19 Skrevet 27. mai 2009 Ja, alle tre. Skubbe og bite kan de også om de er i det humøret. Vi jobber med dette og det er utrolig sjeldent at eldstemann oppfører seg sånn (da skal det være heftig krangel), litt oftere at mellomste kan slå, og minste på snart 2 år labber til oss, brødrene eller andre rett om det er siden det gjerne er hans måte å uttrykke sinne på. Ser jo at det blir mindre med årene, så da antar jeg at det vi gjør for å motvirke dette tross alt har en viss effekt, og stresser ikke så mye med det egentlig.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. mai 2009 #20 Skrevet 27. mai 2009 Nei. (har ikke sett eller hørt noe, så da velger jeg å leve i den troen)
Honningmelon Skrevet 27. mai 2009 #21 Skrevet 27. mai 2009 Nei, ingen av dem er slik mot andre enn hverandre Ikke det jeg har hørt og sett i allefall. Men, mot hverandre hender det at det blir litt kamper innimellom, selv om de ikke er ille der heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå