Høstmamma27 Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Hei Jeg er litt forvirret om feriepenge beregning fra Nav sin foreldrepenger. Jeg hadde 100% permisjon, og sånn som jeg har lest det så trodde jeg først at man skulle få utbetalt av de 12 første ukene i permisjonsperioden.....Men idag leste jeg litt mer om det på Nav sin hjemmeside og da stod det i tillegg at det er sånn at man bare får utbetalt 10,2% av det beløpet av de 12 ukene? Så i mitt tilfelle som fikk sånn ca. rundt 30 000kr utbetalt av de 12 første ukene i permisjonen fra Nav så vil jeg kun få ca. 3000kr utbetalt i mai? Jeg sjekket nettbanken min og der var det utbetalt 3400kr fra Nav trygd, er dette feriepengene fra foreldrepengene? Jeg trodde at det var mer enn det, et 5sifret tall
1881 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Det stemmer nok dessverre det ja! Kan høres ut som du har fått feriepengene fra nav og det er mye lavere enn om man mottar feriepenger som arbeidstaker, derfor lønner det seg og motta fødselspenger fra arbeidsgiver når man har permisjon, dette er jo noe man må avtale med bedriften siden det er økte kostnader for dem! Jobber du i staten som meg så ville du kunne mottatt lønn under fødselspermisjon og dermed fått mer i feriepenger! Du får bare nyte de kronene du fikk!
solei Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Ja,det er riktig. Desverre så taper en svært mye når en får ifra nav. Både i permpenger og feriepenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå