Gå til innhold

Har jeg råd til å gå fra mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gått fra mannen på et øyeblikk hvis jeg hadde penger til det, men desverre har jeg dårlig helse og liten lønn. Jeg jobber kun 50% i dårlig betalt jobb. Har ingen god utdannelse.

Det har fristet mer enn en gang å gå fra mannen, men jeg vet at jeg ikke har råd til det så derfor er jeg fortsatt her. Vi har 2 små barn som begge går i barnehage.

Hvilken støtte har jeg rett på når min brutto lønn er 17000?

Vi eier et hus sammen, men vil forhåpentligvis gå i null (kanskje litt i minus) hvis vi selger det nå.

Jeg vil uansett overta omsorgen/foreldreansvaret for barna hvis vi skilles. Jeg har en veldig sterkt sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har alltid råd til å gå her i Norge. Men man kan kansje ikke forvente å leve helt som før med tanke på bolig, bil, pengeforbruk osv.

Er mye tillegg du har rett på om du blir alene, så penger bør ikke være det som stopper deg. Du kan faktisk ta deg en skikkelig utdannelse, for man får vist støtte til det også når man er enslig forsørger.

Lykke til.

Skrevet

Dersom du ønsker å gå fra mannen så har du råd!

Skrevet

Må faktisk si (til mannen din sitt forsvar) at jeg syns det er råtten og egoistisk å bli hos han bare pga at du ikke klarer deg uten pengene hans..!!

Stakkars mannen din!

Skrevet

Det var en rar ting å si beibiimagen..

Skrevet

Mange som klarer seg på mye mindre enn det, så det klarer du nok.

(men er enig med ho over....trist at du blir bare pga pengene. Det er sikkert ingen god situasjon for barna)

Skrevet

Ja det var en snodig ting å si..

Men HI, du har råd!

Skrevet

cherry coke:hvorfor er det rart å si..?!!mener du det er realt av henne?

hun skriver jo at hun hadde gått fra han for lengst hadde det ikke vært for at hun hadde dårlig råd. Og det syns jeg faktisk er svært dårlig gjort ovennevnfor hennes samboer som lever i den tro han hun elsker han.

Må jo få lov å si det man mener her vel!:-)

Jeg hadde i hvert fall blitt kjempe skuffa, lei meg og sint hvis dette gjaldt min samboer.,

Skrevet

Joda, man har lov til å si det man mener=) Og derfor sier jeg at det er en rar ting å si. Du aner ikke hvor mange som ikke forlater partnerene sine pga økonomi. Spesielt når det er barn i bildet. Det er ikke bare bare...og om det er råttent overfor mannen vet vi jo ikke, hun har ikke sagt et ord om hvordan han er mot henne.

Skrevet

har du råd til å la være? husk på at lykke ikke kan måles i penger

Skrevet

"ovenfor hennes samboer som lever i den tro at hun elsker han???" ha ha, dette vet du på bakgrunn av hva? for noen idiotiske, naive betraktninger når du ikke har peiling på hva det dreier seg om.

Uansett, til HI så vil jeg bare si lykke til. Håper du finner en løsning du og dine kan leve med. Du kan også snakke med familiekontoret i din kommune. Der kan du ta kontakt som enkeltperson og kanskje få hjelp.

http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=384

Skrevet

Ja snodig ting å si. Selvfølgelig blir utrolig mange i et ekteskap/forhold pga økonomi.

Lykke til Hi, håper det ordner seg til det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...