Thessa og Bebbis Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Kom på ett til! ;-P Hva sjekker de når mor er på 6 ukers kontroll? og Hva sjekker de når barnet er på 6 ukers kontroll? :-)
Lemonia Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 På min 6-ukerskontroll var det GU med nøye sjekk av der jeg ble sydd (fikk en tredjegradsruptur) og så snakket vi litt om prevensjon. Det var alt. På barnets 6-ukerskontroll sjekket de forskjellige reflekser, hvor sterk han var i nakke og rygg, om testiklene var kommet ned i pungen (det sjekket de forøvrig på sykehuset etter fødselen også da, og alt var jo i orden allerede da så hvorfor de gjorde det igjen vet jeg ikke) og hoftene hans. Jeg har vage minner om at hun lyttet på ham og tittet i ørene, men husker faktisk ikke det helt sikkert.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Min 6-ukers kontroll var igrunnen bare pjatt, om fødsel, prevensjon og slikt. Ingen GU, da det ikke er standard lenger (man må vel som oftest be spesifikt om det i så fall) Babyens 6-ukers kontroll husker jeg faktisk ikke så mye fra, men det virket kjent det Lemonia beskrev. I tillegg så veide de henne selvsagt. Og vi traff barselgruppa vår for første gang=)
Thessa og Bebbis Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2009 Såpass ja! :-) Føler det er på tide med en celleprøve jeg da. Skulle helst sluppet GU, men det må jo til! :-) Takk for svar! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå