Gå til innhold

Jeg får det ikke til å stemme helt ;)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tydeligvis idag 6+1 det var det tidelig ul viste meen, jeg hadde siste mens 11.04.09 og samleie 24.04.09 i følge terminkalkulatoren her er jeg 6+4... Er det mulig at jeg da har blitt befrukta 4 dager etter samleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være mange grunner til dette.... F.eks egget kan bruke noen dager før det fester seg, det kan være en årsak.

Tidlig ul er er uansett ikke så veldig pålitelig, da embryoet vokser veldig i rykk og napp de første ukene. ikke så veldig sikker ift termindato.

Og ja, en kan godt bli befruktet 4 dager etter samleie. Sædcellene kan leve flere dager, opp til 6 dager har jeg lest..

Og sist men ikke minst.

3 dager fra eller til er vel ikke så stort avvik at en trenger å spekkulere så mye på det vel??

Skrevet

H iii må bare si at jeg har hørt at embryoet vokser veldig likt i starten (kan avikle noen dager). Har ringt flere leger ol angående dette. Og de har bekreftet at det er etter uke 21 at de vokser svært forskjellig... Så jeg hadde stolt på tidlig ul jeg... men self man må jo regne med litt avvik her også.. men kansje bare noe dager???

Klem

Skrevet

Sånt der skjønner jeg ikke av noe selv:) Jeg klarer rett og slett ikke følg emed på hvor langt jeg egentlig er på vei.. Da jeg var på legesjekk og han tok en tidlig ul på meg for to uker siden, så sa ul at jeg var 8+5, noe legen sa også. (selv om mensen tilsa 8+4) så nå, akkurat to uker etterpå så vil jo ul'n si 10+5 (og menstingen 10+4) men nå sa ul 11+1?!

Skrevet

Men det er jo maks 1 uker forskjell?? det er jo det vi må regne med har jeg hørt i værtfall.. Men self kjønner bekymringen.. hehe jeg var jo så heldig og fikk alle min 4 tidlige ul med bare 1 dag forskjell i terminen=))

Klem

Skrevet

Signerer. Dessuten er det jo slik at selv om man har samleie en dag, så behøver ikke det bety at befruktningen fant sted akkurat den dagen. normalt lever sædceller i inntil 3 døgn, noen ganger lenger, noe som kan bety at selve befruktningen skjedde noen dager senere enn samleiet. I tillegg kan et feilmål på en halv mm i starten utgjøre en dag i forskjell.

Jeg ville stolt på UL og ventet til ordinær UL for å se hvorvidt de er enige med hverandre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...