Gå til innhold

Min fødsels historie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 18mai våkner jeg med litt mensen vondt. Sender avgårde samboer og lillefrøken til jobb og barnehage og går å legger meg igjen.

Sover til klokka 13.30 (!! ja jeg var dødstrøtt hehe) Går på do og tisser, men føler det drypper "videre" lissom når jeg er ferdig...

Tar på meg et bind som også blir litt fuktig og ringer føden for å høre om det kan være fostervann som pipler. De ber meg se det ann og deretter ringe igjen etter ca 1 time.

Plutselig så fylles bindet opp, og jeg ringer på nytt, får da beskjed om å komme inn så de får sjekket meg.

Er på sykehuset ved 16.00 tiden og blir sittende å vente lenge på min tur, kom inn til jordmor klokka 17 ca og da med et helt tørt bind (er det ikke typisk?) blir lagt på ctg, og ligger der i en hel time, alt fint med hjertelyden til babyen og ikke en rie blir registrert.

Litt over klokken 18 kommer legen (forøvrig en jævla kjekk en) for å ta ultralyd å se hvordan det sto til med vann i magen, han syntes det var litt lite, dermed måtte jeg opp i den fantastiske GU stolen (jeg haaaater den) der konstaterer han med sånne "sticks" og en annen test at det ikke var vann som hadde gått, og jeg hadde bare 1 cm åpning, men var moden da.

I det jeg skal gå ut av GU stolen får jeg et HEFTIG tak i magen, greier nesten ikke å rette meg opp, legen ser på meg med store øyne og lurer på om det virkelig har klikka for meg tror jeg. hehe.

Krøker meg bort til klærne mine og får kledd på meg. Får et tak til i magen kort tid etter.

Legen hadde tenkt til å sende oss hjem, men ber oss nå om å traske litt rundt i gangene i ca en time, har det ikke skjedd noe mere da som han sier så kan vi reise hjem (bor 25min unna sykehuset).

Jeg får nok et tak i magen da jeg skal gå ut døra. Vondt som bare F.

Så kommer jordmoren med papirene våre og ser hvor vondt jeg har det, hun blir borte litt igjen også kommer hun tilbake og ber oss om å følge etter henne.

Og plutselig litt over klokka 19.00 står vi inne på et FØDErom... eeeh, javel lissom, skal jeg føde nå da? spør jeg samboeren min, han svarer med å være like overrasket. haha.

Jordmoren lurer på om jeg er sulten og jeg er jo egentlig det, har ikke spist middag. Så mens jeg spiser TRE brødskiver så kommer riene hyppigere og hyppigere.

Etter å ha spist tre skiver så vil jordmor sette på en elektrode på hodet til barnet, jammen jeg har jo bare 1cm hyler jeg (midt i en ri), "vi får nå se på det" får jeg til svar...

Hun setter på en elektrode og da går også vannet, klokka er nå ca halv åtte. Jeg har da 4cm åpning.

Ting begynner nå å bli satans vondt og kvart på åtte (hang en stor skoleklokke på veggen foran fødesenga) skirker jeg "nå komme'ern!!!!"

Da blir det liv i leiren, de finner frem utstyr osv osv, jordmor kommer å sjekker åpning igjen men neida, bare 5cm...

Da tenkte jeg at fytti helvette dette kommer til å ta lang tid...

Jordmor gir meg lystgass maska og den redder meg virkelig, trodde virkelig ikke lystgass hjalp så masse! (fødte uten på gamle A-Hus sist)

Når klokka er rett før 20.30 spør jeg om å få presse, jordmor ser på meg og svarer "bare press du, jeg har allerede sett hodet 1 gang"

Så jeg presser absolutt alt jeg har, trekker pusten og presser som bare F en gang til, og DER, nøyaktig klokken 20.30 kommer verdens skjønneste gutt til verden!!

3930g og 51cm HO 37cm.

Helt perfekt, men intens og rask fødsel, jaggu godt vi ikke ble sendt hjem! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer :) hørtes ut som en flott fødsel!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille, alltid kjekt å lese om hvordan nye verdensborgere kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...