septbaby09 Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg jobber turnus, men pga at den er natt, er jeg tilrettelagt til samme prosent på dagtid, og min sjef setter opp vaktene litt som det passer henne, greit nok. Ifølge min gamle turnus ville jeg jobbet noen helligdager i april og mai. Har jeg ikke krav på dette på lønnen ?? selv om jeg ikke jobber de vaktene, pga tilrettelegging?? Det samme gjelder i permtiden. Ifølge turnis skal jeg jobbe hele julen som kommer:) men har jo født da, skal jeg ha de tileggene for det?? Jordmor sa noe sånt. Man skal ikke tape inntekt på graviditet.
villemo26 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 nei, trur ikkje du har krav på det nei. Eg jobber skift, men for å få helligdagstillegga, så MÅ en være på jobb. Så er en sjukmeldt så får en ikkje.
Mamma`s 3. huleboer Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har vært sjukemeldt, og de dagene som var helligdager fikk jeg helligdagstilleggene. Så når en er sjukemeldt så får en helligdagstilegg som en skulle hatt.
septbaby09 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2009 Men hvordan er det når man ikke er sykemld, bare tilrettelagt over på annen arbtid? eller hvordan blir det når man er i svangerskapspermisjon?
villemo26 Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 jobber du turnus/skift "Mamma`s 3. huleboer"?? eller jobber du dagtid??
mirre78 Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Hei vet ikke i forhold til tilrette lagt nå. Men vet at når man er sykemeldt eller har svangeskapspenger eller når man har svangeskapspermisjon har man krav på helligdags tillegg når man jobber i kommunen i alle fall. Men jeg må skrive dem på timeliste, de kommer ikke av seg selv :-) Er forresten ikke alle arbeidsgivere som er flinke til å opplyse om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå