Gå til innhold

Ang vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at vaskehjelper forsyner seg og spiser maten hjemme hos dere, som har vaskehjelp selvfølgelig?

Det gjør vaskedamen som vasker hos oss.

Vi har ikke diskutert dette med henne, men jeg er ikke helt komfertabel med det merker jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er overhodet ikke vanlig. Vaskedama vår spurte om hun fikk lov til å bruke do når hun jobbet;)

Skrevet

Huffda, tror jeg hadde blitt meget forbauset om vaskehjelpen forsynte seg av maten min!

Hun får alltid tilbud om en kopp kaffe da det som regel står en kanne fremme etter frokost, men at hun forsynte seg av noe annet ville jeg sett på som uhøflig og ikke minst en god grunn for oppsigelse.

Jeg ville ha sagt fra med en eneste gang/vurdert å bytte henne ut. Ev. får hun betale for maten hun spiser med trekk i lønn.

Skrevet

Det er veldig unormalt.

Skrevet

Regnet egentlig ikke med at det var vanlig.

Hmm, får snakke litt med mannen når han kommer hjem, liker å slippe å vaske, men er ikke komfertabel med å ha fremmede her og ennå mindre nå altså....

Skrevet

Jeg har ikke noen gang hatt vaskehjelp, men synes også det høres unormalt ut at hun forsyner seg med mat. Når det er sagt så lurer jeg på, hvor ofte kommer vaskehjelpen? Hvor lenge er hun der om gangen? Og hva gjør hun`? Gjør hun det samme hver gang, eller lager dere oppgaver til henne? Feks. den ene gangen vasker hun vinduer, neste gang stryker klær, vasker ned kjøkkent osv. Eller er det kun vask på kjøkken og bad.....Og hvor mye betaler dere?

Skrevet

Vi har vaskehjelp som er her annenhver uke. Må innrømme at det er ganske så svart betaling, 500 kr. pr. gang. De (to stk. polske damer) vasker to etasjer og bruker 2 timer. 120 kr. timen pr. pers. Syntes uten tvil at det er verdt det, følelsen å komme hjem til nyvasket hus er ubeskrivelig!! Tar en kjapp vask selv den uka de ikke er her.

Og nei, de forsyner seg ikke med noenting. Jeg setter frem en kaffekanne og to kopper, men det er sjelden de har rørt det. De er kjemperedde for å "trå feil". Hadde reagert og sagt klart ifra om de hadde forsynt seg med noe annet enn kaffen eller ev. andre ting som jeg har satt frem til dem.

Skrevet

Vi hadde vaskehjelp inntil for et par uker siden (sluttet fordi hun også er gravid og vi skal flytte). Savner henne allerede..... Hun var her 1,5 time i uken og vasket hele vår lille leilighet på ca 60 kvadrat. Betalte 200,- pr gang. Verdt hvert øre!

Sa vel til henne en av de første gangene at hun bare måtte ta seg noe å drikke hvis hun ønsket det, men tror aldri hun har gjort det. Hadde hun tatt mat hadde jeg absolutt reagert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...