Gå til innhold

Ut og fly med sønn på 3måneder..tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut og fly med sønnen min på tre måneder..skal ikke langt, turen tar 50min..men er det noen som har noen smarte tips for at turen skal gå så smertefritt som mulig? Både for oss og alle andre på flyet? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amme/gi flaske under opp- og nedstigning. Svelgingen motvirker ørevondt og du slipper forhåpentligvis en unge som uler hele turen.

Skrevet

Fløy med datteren min da hun var på samme alder og amming var helt umulig, hun nektet plent (trangt og ukonfortabelt), så det er greit å ha smokk med. Sugingen på smokken er også med på å forhindre vonde dotter i ørene...

Og ha for all del en snor på smokken, mister du den ned mellom setene er det helt umulig å få tak i den med babyen på fanget.

Skrevet

Jeg fløy med min lille da h*n var 3 måneder, 50 minutters flytur og det gikk over all forventning:-)

Bæresele på flyplass er et must. Dropp mest mulig bagasje, ytterjakke og skjerf og sånn, kun stelleveske.

Be om midtgangsete, så er det lett å komme seg til toalett.

Gå ombord seint, det blir lang nok tid ombord :-)

Amming mot ørevondt er viktigst ved nedstigning, da øker trykket, så jeg ville prioritert det.

Legg inn et bleieskift på toalett underveis, for å få tiden til å gå (derfor midtgangsete...) og for at baby ikke skal bli utålmodig i setet.

Smokk i bånd som nevnt her er lurt.

Det var det jeg kom på i farten ;-) Går sikkert kjempebra :-)

Lykke til!

Skrevet

Du bør ikke amme når dere tar av/lander, for da bør barnet "sitte" vanlig i fanget ditt. Hvis dere av en eller annen grunn må bråstoppe og babyen ligger sidelengs, som de gjør når man ammer, så er det mye farligere for barnet enn om det sitter på fanget ditt. Bruk heller smokk eller en flaske med noe.

Vi fløy med mini når han var 3mnd og da sovnet han på flyplassen, våknet på flyet og ville ha mat og så sovnet han igjen og sov til vi var ute av flyplassen etter å ha landet.

Når de er så små, så går det stort sett mye lettere å fly med dem enn man tror, så det er ikke nødvendig å bekymre seg:-)

Skrevet

amme/gi flaske under opp og nedtur ja.

og så pakk en liten sekk eller en veske med alt man kan få bruk for. Å pakk, det du absolutt vet du kommer til å få bruk for øverst, slik at du når det når du trenger det :D

la vesken/sekken ligge under setet forran deg, så når du det du evt. kommer til å trenge.

smokk (visst han bruker det), gulpeklut og en liten rangle eller en ny leke som han ikke har sett før kan være lurt å ha lett tilgjennelig :D

God tur :D

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nesedråper før du går ombord i flyet gjør susen. Ellers hjelper smokk, amming, flaske. Det kommer til å gå så fint, når min var så liten var flyturen er drøm ;-)

Skrevet

jeg reiste utrolig mye med babyen min det første året. Jeg hadde henne i bilstolen når hun skulle fraktes far bilen og inn i flyplassen, inn i flyet og i flysete. Jeg fikk bestandig 2 seter for meg selv og kunne da etter take off legge henne i bilsete ved siden av meg. der ovnet hun betandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...