liber Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 er bare 10 uker på vei å de fant sukker i urin idag, fikk bare beskjed om å ikke spise sukker på 2 uker å komme tilbake for ny urinprøve
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Hei, er inne fra 2. trimester... Sukker i urinen trenger ikke å være svangeskapesdiabetes. Jeg hadde sukker i urinen på første kontroll da jeg var gravid forrige gang, og da måtte jeg ta en glukosebelastning for å se om det var en sv.sk.diabetes. Men det gikk fint, og blodsukkeret steg og sank som det skulle. Denne gangen hadde jeg sukker (2+) i urinen på kontroll i uke 14. Dette var dagen etter konfirmasjon og endel søtsaker, så jeg skulle bare komme innom om et par dager med ny prøve. Denne prøven var da helt fin. Hun på legekontoret sa at det var vanlig at det ble utslag på sukker i urinen om man hadde spist søtt dagen før pga nedsatt nyrefunksjon, men at sukkeret skulle være ute etter to dager. Så hvis jeg var deg, så ville jeg tatt et par sukkerfrie dager og levert ny prøve på fredag. Så slipper du å lure. Skulle det være sukker da, så vil de sikkert ha deg på en glukosebelastning neste uke. Lykke til!!!
liber Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2009 takk for svar. fikk lissom ikke vite så mye hos legen, men har hørt med en del å det er vist ikke så alvorlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå