Gå til innhold

Trenger virkelig noen gode tips her.....please les!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slanker meg konstant føler jeg, men blir bare større og større! For hver gang jeg klart å gå ned 4-5 kilo så har jeg rast opp igjen 6-7. Sånn har det vært de siste årene og nå har jeg nådd en vekt så høy som jeg aldri har gjort før. jeg gikk ned 6 kilo i vinter,men nå har jeg lagt på meg igjen de 6 og pluss 4 kilo til. Var på vekta netopp og nå har den bikket tre sifret - 103 kilo! Jeg er 180 cm lang så jeg ser ikke superfeit ut, og jeg i forholdsvis god fysisk form, men jeg legger jo på meg hele tiden så jeg er redd for hvor det vil ende.

Jeg er så kjempefornøyd når jeg har gått ned noen kilo også negynner jeg å unne meg litt ekstra igjen også bare raser vekta opp!

Jeg har forsøkt grethe roede og jeg har snakket med legen min. Det funker kjempefint en stund, men så sklir jeg helt ut og legger på meg masse. Jeg legger på meg VELDIG lett!!

Noen som vet hva jeg snakker om som kan hjelpe med noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner til det.

Hele livet har dreid seg om slanking! Jeg har aldri vært en som trøstespiser, spiser sunt, har alltid trent mye.

Men sliter ekstremt med vekten 

Nå står jeg i kø for slankeoperasjon…

Jeg er 103 kg, 158 cm BMI 41,3 (sykelig overvekt  )

Du har BMI 31

Skrevet

Det er kanskje frekt av meg å komme med en kommentar, for jeg kjenner ikke problemet på kroppen.

Men av alle jeg har hørt som uttaler seg, så har jeg hengt meg litt opp i Kari Jacqueson og hennes tips.

Hun sier at du skal bare endre livet ditt litt, slik at det går an å følge det opp og at du ikke skal bli lei så fort.

Ikke planlegg å gå tur en time hver dag, men prøv 10 min hvis du i utgangspunktet går lite. Ikke kutt ut sjokolade, men prøv å hold deg til halvparten.

Vet ikke om det kan funke for deg...

Skrevet

Hei Hi.

Jeg var som deg i maaange år.

Det som ofte er tilfellet er at man har et problemorientert forhold til mat og egen kropp og stadig returnerer til dårlige vaner. Jeg bestemte meg for å ta tak i problemet på alvor til slutt siden jeg tror på at for de fleste som blir offer for jojo slanking er dette et problem som sitter i hodet...altså mentalt og ikke no fysiske mangler i kroppen.

Hvertfall fikk psykologen meg til å se hvilket forstyrret bilde jeg hadde av mat...(jeg var ikke anorektisk eller bulimisk, men la på meg for så å gå ned for deretter igjen å legge på meg alt sammen pluss flere til.

Gjennom behandling lærte jeg meg til å slappe av i forhold til trening og mat og kroppen stabiliserte seg og var ikke lenger i "slanke modus" der den sparte på energien fordi den visste at jeg snart jeg ville komme til å slanke meg igjen.

Psykologen mener at alle som ikke har stoff skifte problemer eller andre fysiske hindringer er født til "å ha en gitt vekt"

Etter endt behandling raste jeg ned til min gitte vekt som til all overraskelse stoppet på 60 kg... jeg er 170 høy. Jeg er plutselig blitt såkalt slank, men koser meg gjerne med sjokolade og is når jeg har lyst på det. Blodsukkeret mitt er så stabilt at dette er ikke noe jeg har behov for til stadighet.

Dette ble løsningen som fungerte for meg etter uttallige kurer og dietter.

Lykke til Hi

Skrevet

Jeg har også hørt om dette med mat og følelser. At mat kompenserer for, eller stenger ute andre følelser.

Ved å gå dypere ned og se på hele spekteret av hvordan man egentlig har det, kan man sette fingeren på det egentlige problemet, og på den måten ta tak i det uten å bruke mat.

Et typisk slikt egentlig problem er f.eks ensomhet eller følelsen av å ikke lykkes.

Prøv å snakke med en psykolog og se om dere kan komme et steg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...