Gjest Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article464928.ece Minste vår på snart 2 år er jo for liten, men vi har en 4 åring, og jeg tror faktisk han hadde klart det, men ikke uten å plukke veldig på den først, hehe... Eldstemann er en søtmons, så om han hadde klart det på den alderen vet jeg faktisk ikke, muligens ikke. Nå hadde han nok det, men han er jo 6,5 år og forstår mer nå.
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Ja,det hadde hun. Hun er ikke en plukker og spør alltid om lov først. Hun elsker bl.a sjokolade men pappaen i huset har ved flere anledninger glemt sjokolade på bordet, og dette blir ikke spist før det blir gitt til henne:-)
flypapir Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tror nok jenta mi ville klart det.. Skal prøve etterpå, bare sånn for moro skyld..
PAVEEL Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 han på 5 hadde klart det.-) men han som blir 3 i aug er jeg mer usikker på altså;-)
It's all about me Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Må det være en marshmellow? For jeg er ganske sikker på om det så hadde vat det siste spiselig på jorda så hadde ikke min 3 åring spist den marshmallowen. En sjokolade eller kjeks derimot hadde vært mer fristende, men tror han hadde bestått testen uansett. Han spør alltid om lov til å ta ting, så velger å tro at han hadde ventet for et ja her også.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Eldstemann på 4,5 år hadde helt klart det. Han er ikke så veldig glad i godteri og har blitt veldig "stor og fornuftig" i det siste ;-) Lillebror på 2,5 år er jeg mer usikker på :-P Han er en godteelsker i tillegg...
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Men dere som sier ungene hadde klart det fordi de alltid spør om lov ... de har jo fått lov. Poenget er jo om de etter å ha fått lov klarer å motstå fristelsen og dermed få den andre marshmellows i tillegg. Min hadde ikke klart det, men så er han også alt for liten.
ツ Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Hehe;0) Minste tulla mi på 5 år hadde nok ikke klart det.. Tror jeg da.. Nå gjaldt testen Marshmallows da, tror aldri hun har smakt det en gang, så nysgjerrigheten hadde nok tatt overhånd her tror jeg ja :0)
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Trenger jo ikke å være akkurat dette da tror jeg, marhmallows er vel mer vanlig borte i statene enn her også. Sjokoladebit, eller kjeks, hadde nok gjort samme nytten. Er vel mer om de klarer å la være under lovnad om dobbelt opp om de klarer å avstå fra godbiten som er det som teller :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 min liker ikke marsmellows så den er grei. på tur griller han tomater i stedet - kjipe ungen. men jeg kan jo prøve med noe artig som is... hehe... aner virkelig ikke hva han hadde gjort
flypapir Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Jeg prøvde med jentungen på 3år og 4mnd. Brukte sjokolade jeg da og hun klarte det helt strålende, selv om jeg sa at hun bare kunne spise biten hvis hun ville.. *stolt mamma*
ツ Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 men, helt ærlig...Nei, jeg tror faktisk ikke hun hadde klart det ;0) Ligger det en sjokoladebit foran henne, forsvinner den nok fortere enn fortest ) Tror ikke hun klarer å tenke at om hun ikke rører den får hun dobbelt tilbake.. Men, jeg vet jo ikke, har ikke testa det, kanskje artig å prøve en gang
2søtesmåh Skrevet 27. mai 2009 #13 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tror hun eldste hadde bestått. Hun er av typen som spiser når hun er sulten, det hun får servert, men vil GJERNA ha helgegodt...Som hun derimot IKKE trenger å spise hvis hun ikke føler for det..Det er liksom bare det å ha fått det som er gøy... Minsten derimot....Han står ved godteskåla til det er tomt:o) Men han er uansett for liten til testen da. Må prøve om et par år:o) Med sjokolade:o) Men er han som mamman sin så greier han å vente på å få DOBBELT så mye ja:o) Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves )
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Så flink hun var da! :-) Må teste dette ut en gang, men spørs om jeg klarer det her hjemme, er veldig mye å bli distrahert av her for ungene. Blir nok sjokolade her også, eller noe annet de liker godt. Ellers er jo poenget med testen borte.
2søtesmåh Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 Også er det viktig å huske på at testen ikke sier mye om de som ikke "klarer" den,- men den sier noe om de som GJØR det.... De vil med stor sannsylighet lykkes i livet,- mens de som IKKE klarer den kan både lykkes like godt, bedre, ELLER mislykkes.... Men sier ikke noe om oddsen for HVA som kommer til å skje med de..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 sønnen min er 2 1/2 år og han satt fint på stolen i ca30 sekunder, da begynte han og leke på gulvet etter 4,5 min kom han og lurte på hva jeg drev med. og rørte ikke isen. så nå har han fått 2 is... hehe. så fornøyd og når jeg ga han begge prøvde han seg på at han skulle vente lenger. tror han trodde at han fikk fler da... haha
Masaili <3 Skrevet 27. mai 2009 #17 Skrevet 27. mai 2009 4 (snart 5) åringen min klarte det med glans! 2 åringen klarte det ikke;)
ApriIbaby Skrevet 27. mai 2009 #18 Skrevet 27. mai 2009 Måtte prøve jeg og ¤ åringen satt som en prest. Da jeg kom tilbake etter 5 minutter hadde han ikke flyttet en millimeter på den. Etter premien spurte han om vi kunne gjøre det igjen *S*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå