Maddi Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jenta mi er 2 år og 4 mnd. Hun har alltid vært ei aktiv , selvsikker og viljesterk lita jente. Noe jeg i grunn setter stor pris på! Men det fører med seg litt stri også............. blant annet så stikker hun av nesten hver gang jeg ber henne om å komme! Hvis vi f.eks skal sette oss i bilen for å dra til barnehagen etc så setter hun i full firsprang nedover veien. Det er ikke fordi hun ikke vil dit vi skal, for det kan like gjerne være om vi skal på lekeland! Men hun ser på dette som en lek. Hun ler (helt til jeg får tak i henne selvfølgelig). Hva skal jeg gjøre med dette?? Jeg kan ikke la henne løpe ut på veien, så jeg ser meg nødt til å løpe etter..... Noen råd??
<3 Legoland <3 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Det går nok over etterhvert. Men forklar at det er farlig å løpe ut i veien
lucky_mom Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Prøv å vær litt føre var. Ha tak i henne før du kommer i den situasjonen der hun stikker av. Fest henne i bilstolen før hun rekker å stikke av. Gutten vår på 2,5 er akkurat likedan. Vanligvis prøver vi bare å overse uønsket oppførsel, men i sånne tilfeller går jo ikke det!! Og husk masse ros og oppmerksomhet når hun sitter fint i bilen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå