Gå til innhold

Fikk bank på vei til skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter går i 4.klasse. Igår kom hun løpende inn døren 8min etter hun hadde reist til skolen. Strigråt og fikk nesten ikke puste. Når jeg fikk roet henne fortalte hun at en gutt i 5.klasse hadde dratt henne i håret og slått henne i magen, hun hadde kommet seg løs og løpt hjem.

Jeg troppet opp på skolen samme dag og foralte hva som hadde skjedd og de skulle "sjekke opp i det". Fikk beskjed om at de skulle ta kontakt samme dag. Jeg har til nå ikke hørt noe og ikke får jeg tak i vedkommende som hadde med saken å gjøre..

Jeg har fått vite nå at min datter gik til skolen og så to gutter plage (stjele sykkelen og ta sekken) til nabojenta vår. Hun hadde prøvd å ta sekken tilbake fra den ene gutten som var iferd med å kaste denne utfor ett stup da hun ble angrepet.

Dette har visstnok skjedd to dager på rad for denne jenta. Mandag kom hun hjem med blåøye!

Ingen av jentene kjenner gutten, nabojenta går på en annen skole..

Hva skal jeg gjøre når skolen er så tafatte som de er??? Blir så sint, jenta mi er en skikkelig pyse egentlig, men hun klarer heller ikke se andre bli slått og plaget :( synes det er kjipt at ingne skal ta henne i forsvar her og ordne opp!

I tillegg fikk vi foreldre beskjed i begynnelsen av skoleåret at denne gutten var kommet til skolen og at elevene kunne plutselig motta spark og slag av han uten grunn. Han har altså store vansker som gjør at han "klikker" og går fysisk til verks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk at slike unger går løs og bokstavelig talt går løs på andre barn.

Men: for det første- dette er vel egentlig ikke skolens sak, siden det skjedde rett utenfor hjemmet deres. Jeg ville troppet opp hos guttens foreldre sammen med foreldrene til nabojenta og forlangt et møte med dem. Vist frem bilder av blåøyet og fortalt hva gutten hadde gjort de siste dagene. jeg ville så sjekkt ut hvem den andre gutten var og også snakket med hans foreldre (sjansen er vel stor for at han er mer enkel å irettesette siden gutt nr 1 har en eller annen skade som gjør athan klikker).

Så ville jeg snakket med skolen om hva man kan gjøre med dette om det skulle gjenta seg i skoletiden- siden skolen har informert om at gutten ikke er helt god. For de har jo et ansvar for det som evt kan oppstå i skolegården.

Men - først og fremst- saklig møte med foreldrene, informere om at han både har angrepet og skremt to barn, det ene flere ganger, og et krav om at foreldrene hans tar tak i dette som best de kan..

synd at jenta di ble utsatt for en slik bølle..

Skrevet

Tragisk at slike guttunger går løse fremdeles.

Synes man burde sperre de inne på egne spesialskoler med likesinnede så kan de banke opp hverandre. Seriøst, jeg mener det. Hvorfor skal noen få jævelunger få ødelegge skolegangen til en hel haug med unger?

Skrevet

Jeg hadde vært forbanna nok til å snike etter datteren min for å se om gutten dukket slik at jeg kunne " tatt" han.

Men det beste er vel å ta det opp med foreldre og skole. Viktig er det å dokumenter skader .Hadde ikke sett det an iallefall, skulle skremt vettet av guttungen.....kjenner mamma vredet...ikke bra.

Skrevet

Det er visst skolens ansvar når det skjer på skoleveien.. :( Vi bor 10 min gåtur fra skolen, så hun var også nærmere skolen enn hun var hjemmet. Jeg fikk akkurat en tlf fra skolen, de hadde pratet med gutten og han har lovet å ikke gjøre det igjen! Det var hele reaksjonen han fikk! :o

I tillegg så fikk jeg beskjed om at han hadde "tullet med den andre jenta" og min jente hadde grepet inn-derfor fikk hun bank.

Jeg fortalte at hen hadde løyet og jeg selv snakket med nabojenta, hun hadde jo blåøye! det er jo ikke tull det :(

Og hvordan skal jeg kunne ta det løftet alvorlig når jeg (og alle ungene i klassene under og over) fra før av har fått beskjed om at de kan få slag idet de passerer han, helt uten grunn!

Jeg fikk ikke utlevert etternavn på gutten av skolen, hvordan skal jeg få fatt i det? Noen som vet?

Skrevet

Greit de går i vanlig skole men de må følges opp.

Vi hadde et barn med en diagnose som gjorde han veldig agressiv når han ble sint. Han klarte ikke å roe seg ned av seg selv. (men han var egentlig en godgutt da som aldri startet aldri sitvasjoner med andre barn selv, og ellers gikk det utover ting og ikke barn)

Det måtte gjerne 2 sterke voksene til for å holde på han i hans værste raserianfall, dette var for at han ikke skulle skade seg selv.

Men fordi han slet med dette kunne farlige sitvasjoner oppstå både for han og for andre barn derfor hadde han en voksen med seg over allt, selv på buss til og fra skolen.

Mye også fordi barn kan være slemme og syntes det er moro å terge en de vet kommer til å bli rabiat.

Men enig i andre her HI kontakt foreldrene hans om de ikke tar tak i ting og passer på at noen følger barnet til og fra skole så politianmeld det så foreldrene forstår alvoret.

Ingen barn skal få lov til å holde på slik, om det er en diagnose der eller ikke.

Syntes det er veldig slappt av mange foreldre/og andre voksen personer rundt et barn, som bare kommer med at barnet har en diagnose. Det betyr da ikke at barnet skal få gjøre som de vil.

Det betyr at de må holdes ekstra i øra.

Skrevet

Det er slik jeg også tenker, han trenger noen på seg hele tiden. Også på skoleveien. Nå er han slik at han kan plutselig bare slå noen som står og tar på seg skoene i gangen, eller noen som står og prater sammen og aner fred og ingen fare.

Jeg får prøve å finne ut hvem han er og hvor han bor så kan jeg kanskje få tak i noen.. I mellomtiden får jeg følge begge jentene til/forbi skolen..

Skrevet

Hadde også problemer med at eldre elever plaget sønnen min, de var kjent for å plage de som var mindre og "oppere" i flokk. Først fikk jeg ikke lov til å ta det opp med skolen av sønnen min, han ville ikke sladre. Men så var det en episode som fikk meg til å bli rasende, stormet inn på rektorens kontor. Ga beskjed om at min sønn IKKE kom på skolen før de hadde ordnet opp, sa jeg kom til å politianmelde skolen kontakte media og lage et helvete hvis ikke ting ble ordnet. Rektoren sa han skulle se hva han fikk gjort neste uke (dette var en fredag), krevde at han skulle ringe foreldrene med en gang hvis ikke ville jeg gjøre det fordi han var inkompetent.

Hjalp tydeligvis å bli så forbanna, for foreldrene ble ringt samme dag. Og måtte møte sammen med ungene sine mandag formiddag til møte med rektor og andre, ikke været noe problem etterpå.

Må sies at det har vært mye mobbing på denne skolen uten at rektor har grepet inn, så synes ikke jeg var urettferdig mot han.

Både lærere og foreldre har hatt store problemer med å samarbeide med han, nå er han heldigvis pensjonist :)

Skrevet

Uff, det er forferdelig at det skal være sånn for ungene som bare vil gå på skole og være i fred. Vi har også en skole med ett styre som er så tafatt at det skjer ingenting uansett.

Mobberene får gå videre mens våre barn må følges/kjøres eller finne alternative ruter tul skolen for å unngå dem.

Det er jo ikke rart det mobbes når det ikke er noen konsekvenser for det!

HI

Skrevet

En sånn guttunge julte opp sønnen vår når han var liten, på vei hjem fra skolen. (Han er stor nå) . Han hadde kastet sekken hans ned i ei grøft også.

Men denne dagen var eksen min hjemme, noe han aldri ellers var! Han dro ut, og fant gutten som var en trollunge, og faktisk brølte opp i ansiktet på denne rampungen som hadde trakassert min sønn, og flere andre,ganske lenge, og ristet han opp, og fortalte han at hvis det ikke ble slutt på dette, skulle HAN få juling!

Det ble slutt på mobbinga!!

Men moren til denne slemme gutten ble ordentlig sinna på mannen min! Hun begynte å ringe oss, og kjefte på mannen min.

Lang historie kort: Mannen min fortalte henne at hvis hun ikke kunne oppdra sin egen sønn til å gå til og fra skolen som skikkelige folk, fikk hun ta konsekvensene av at han som far tok tak i problemet. Nok var nok når gutten vår kom hjem skitten og fæl, og sekk og skolebøker kastet utover.

Moren var tydeligvis problemet! Hun hadde ikke forståelse for at gutten hennes var en rampunge. Merkelig hvor dårlige til å se sine egne barns feil enkelte mødre er?!

Men fra den dagen lot den rampete gutten vår sønn gå i fred.

Det hjalp å si fra kraftig! Noen ganger må det sterk lut til. Jeg har ikke tro på silkehansker for sånne unger.

Skrevet

har ikke skolen ansvar fra barna til og fra skolen?

slik var de jo da jeg gikk på skolen, det som hendte på skoleveien hadde skolen like mye ansvar for som foreldrene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...