Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Hei! Tenkte å spørre her, sidan de kanskje har litt peiling på slikt;) Mi mormor var tvilling (trur ho var enegga). Eine barnebarnet (kusina mi) har fått tvillingar (toegga). Eine barnebarnet til tvillingsøstra til mormor har fått tvillingar (veit ikkje om det er ein- eller toegga). + at mamma hadde ei blødning då ho gikk gravid med eldste søstra mi, som kan ha vert ein abort av ein tvilling (men det veit ein ikkje sikkert). Så kjem spørsmålet: Er det noke serleg sjangse for at eg kan få tvillingar? Evnt. kor stor sjangse? Tusen takk for eventuelle svar:)
Gjest biss med twins Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har absolutt ingen tvillinger oppover i familien, så det kan jo skje uansett=) Det jeg har lest er at det er kun mors familie som gjelder (så her kan det være arvelig i ditt tilfelle) og at det er kun toeggede som er arvelige. Ser man på gjennomsnittet er det mange eldre og høye damer som kan ende opp med dobbelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå