Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kommet inn i noen spesielle rutiner ennå.

Enkelte dager sover han mye, andre dager lite.

Men har begynt å ane et mønster på kvelden den siste tiden.

Han blir trøtt og er klar for sengen i 18.00 tiden.

Da tar vi kveldsstell og så pupper jeg han i søvn i sengen vår.

Er nok litt tidlig med faste rutiner ennå, men vi forsøker å gjøre det samme hver kveld, så har vi voksne rutinen i boks selv om ikke lilleplutt har det..hehehe.

Har hatt en del sykdom i huset de 2 mnd lilleplutt har levd, så vi har ikke noen faste rutiner på dagen ennå.

Skrevet

Vi har pøvd og innføre rutiner,det gikk fint i ei uka så var det tilbake til "rotete" dager igjen! Jeg elsker rutiner og ha oversikt,så håper vi får en slags rutine FORT;) Lille snuppa vår sover heldigvis om natten,men sovner ikke før ganske sent på kvelden og våkner 06:00.

Dagene er forskjellig. Noen dager sover hun mye på dagtid,andre lite og da blir hun sutrete. Jeg stresser litt med og få gjort noe hver dag. F.eks dra på besøk osv. Men tror jeg må roe meg,for ser at snuppa blir litt sliten om det er mye farting.

Er dere mye ute,eller tar dere det med ro?

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 6 uker og vi har ikke tenkt så mye på rutiner enda... Han legger seg sammen med oss når vi legger oss på kvelden og han får pupp før han sovner. Heldigvis sover han ganske bra på natta, og våkner på slaget 3 timer for å få mat. På dagen legger jeg han i vogna etter han har vært våken i ett par timer og han sovner vanligvis der.

Jeg farter masse og merker jo på tassen at han ikke finner roen like bra når vi er på farta, men vanligvis er vi bare på farten i 2-3 timer og da får han sove bra på ettermiddagen.

Rutinene kommer vel litt etterhvert tenker jeg...

Skrevet

Slik ser stort sett våre dager ut:

Lillejenta starter dagen mellom 8 og 9, da er det d-vitamindråper og pupp. Etter rap og litt kos, går vi på badet og tar morgenstellet. Etter morgenstellet er hun sliten og klar for en hvil. Hun sovner ikke av seg selv, og må oftest bæres i søvn. Hun sover da 1,5 til 2 timer i kurven sin på stua. Mens hun sover er det mammas tur til å gå på badet :-) Når hun våkner fra duppen sin er det ny runde med pupp og rap. Så skifter vi bleie og gjør oss klar for en tur ut med vogna. Mens vi er ute sover hun i vogna si. Vel hjemme vil hun ha mere mat, og er våken en drøy time/halvannen før hun er trøtt igjen. Ny dupp i kurven. Nå sover hun ca en time. Opp for mere mat og ny bleie. Litt kos med mamma. Så er hun trøtt og må bæres i søvn igjen, denne gangen sover hun rundt en halv time i kurven sin, før hun våkner og vil ha mat. Fra klokka seks og utover har hun en uroperiode, hvor hun egentlig er stuptrøtt, men ikke finner roen. Min løsning på dette er å sette henne i bæreselen. Der roer hun seg fint og sovner, og jeg slipper en sur og grinete unge :-) Hun sover en times tid i selen før det er tid for mere mat og kveldsstellet. Slik går de siste par timene før vi tar kvelden: smådupper i bæreselen, pupp og kos. Vi legger oss i 22-23 tida. På natta er det mat en gang mellom 2 og 3 og mellom 5 og 6.

Jeg har ikke begynt å stresse med rutiner ennå, men ser at dagene følger et mønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...