Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med tynn grøt for en uke siden (da var han 5 1/2 mnd) Prøvde og ha det på flaske, men han vil ikke drikke det, bare tygger og leker med flaska. Greit nok, gir gjerne med skje, og konsistense blir gradvis tykkere.

ser ut som han synes det er greit og spise dette. Ikke overbegeistret, men spytter heller ikke ut.

PROBLEMET er at han ikke gaper! Må narre han til og le for og få han til og åpne munne, eller sette skjea til munnen også "tvinge" den opp. Han godtar at det kommer mat inn og svelger det han får. Fem år siden sist jeg drev på med dette, hvor lang tid tar det før han skjønner at han må gape???

Er jo ikke noe problem egentlig, men undrer meg litt på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme greia her. hun gaper til de første skjeene og deretter må det lures inn. men hun svelger ned og blir sur om hun ikke får mer når jeg tror hun ikke vil ha. men hun tar hånda og skyver bort maten når hun ikke vil ha mer så jeg vet ikke helt hvorfor hun ikke gaper når hun har lyst på. jeg dytter på denne tråden, vil gjerne høre hva andre gjør :)

Skrevet

Jenta mi måtte også "lures" i grøten til å begynne med, men etter et par uker var det akkurat som hun plutselig skjønte hvordan hun skulle spise! Det var helt rart, og jeg har hørt at det har vært slik for andre også. Så det er vel bare å være tålmodig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...