Gå til innhold

Er GU rutine ved 6 ukerskontrollen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg bare har behov for en blodprøve for å sjekke jernlagre, b12 osv. Må man ha GU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er rutine for å sjekke at alt ser bra ut hvis du f.eks. måtte sy. Men hvis du ikke måtte sy og absolutt ikke vil ha GU så kan du sikkert nekte..?

Skrevet

ikke en rutine her i hvertfall.. kun hvis du vil ha en sjekk at alt er som det skal. Jeg hadde det sist, men føler ikke jeg trenger det denne gangen.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ikke er rutine lenger. Jeg sydde mye, men følte ikke at det var grunn til GU, så da trengte jeg ikke heller.

Skrevet

Samme her,måtte sy men GU var ikke nødvendig med mindre man følte at ting ikke var som d skulle,ikke blodprøve heller...

Skrevet

Ja det var det jeg trodde.. Mener å huske jeg ikke hadde GU sist, enda jeg revna en del. Legen så ingen hensikt med det og jeg hadde ikke noe behov. Samme nå. Alt fungerer som det skal, så jeg føler ikke for GU, Men blodprøver vil jeg ta, ettersom jeg hangler litt om dagen. . .Hva ellers brukes kontrollen til? Bortsett fra gnålet om prevensjon.

Skrevet

Det er vel ikke så mye annet enn prevensjon det handler om fikk jeg inntrykk av. Hvis en ikke har noe spesielt på hjertet da. Fikk vel litt spørsmål om jeg hadde spesielle tanker om fødselen i ettertid, bla om jeg hadde fått skrekk for å føde igjen(hadde en litt tøff slutt på fødselen jeg da).

Blodprøver er ikke rutine, så jeg ba om å få sjekket blodprosenten siden den var ganske lav etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...