Gå til innhold

Hvordan lage jente?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 4 gutter fra før og ønsker oss nå en jente:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, er nok ingen oppskrift for hvordan lage jente..

MEN, det er sagt at guttespermene svømmer fortere, mens jentene overlever lenger. Så viss du har sex noen dager før eggløsning så kan du være heldig å få ei jente. Men det er ingen garanti. Er nok 50/50 sjanse uansett..

Skrevet

Hehe. Jentesædceller svømmer saktere enn guttesædcellene, men er mer utholdende - så for å øke sjansen for jente kan din mann prøve å trekke seg litt ut ved utløsning slik at det blir lengre vei å svømme. Evt. time det slik at eggløsning skjer en dag eller to etter samleie. Om jeg ikke husker helt feil kan cellene overleve i et par dager (og da er det flest jenteceller som klarer seg). :)

Lykke til.

Skrevet

Enkelt.

Send mannen på dykkekurs!

Guttesvømmerne tåler ikke trykket.

Ren fakta men også sett det i praksis.

Skrevet

Hva? Dette skal testes ut neste gang. ;) Takk for tipset. Hihihi.

Skrevet

Ikke planlegg å bli gravid! ;-) Funket her i hvertfall. 3 planlagte gutter, en svært uplanlagt jent ei magen.

Ellers har jeg hørt at hyppig sex gir gutt, sjelden/lenge siden sist gir jente. Dette har de klart å finne et visst belegg for fordi menn i yrker som innebærer en del reising og lange opphold borte fra kona, oftere har døtre enn sønner.

Skrevet

Sjelden sex.

Med både jente nr 1 og jente nr 2, hadde vi ikke hatt sex på lenge. Pga jobb gikk det i de to periodene mange uker mellom hver gang vi hadde sex.

Begge barna var planlagt og vi målte når vi hadde eggløsning. Vi hadde sex kun en gang når eggløsningen var positiv den mnd. Begge gangene ble det jenter og begge gangene ble vi gravide på første forsøk.

Skrevet

Vi har to gutter som er laget under eggløsning med hyppig sex, og en jente som er laget etter sex en gang et par dager før eggløsning (sånn ca). Lykke til! Har fått en jente nå etter to gutter og er helt forgapt i den llille. Det er jo også selvsagt herlig å være trebarnsmor. Håper dere får det til!

Skrevet

Jentesædcellene er seigere enn guttesædcellene (lever lengre) i tillegg til å svømme saktere. derfor; sex noen dager FØR EL høyner sjansen for jente (for mange av guttesædcellene har dødd i løpet av de dagene de må vente på el), i tillegg svømmer jentecellene raskere så de når målet senere, hvilket er bra, siden dere har hatt sex en stund før el. Ca tre dager. Jeg vet at ihvertfall min første jente ble unnfanget ca 4 dager før EL. Den andre er mer usikkert, for hadde ofte sex da.

Men uansett- du kan jo kjøpe deg en Baby-comp (sjekk buenaventura.no), spesialtilpasset for familieplanlegging. Den gir de lyssignaler for når du er mest fruktbar og også indikasjoner på hvilke dager i måneden du har størst sjanse for å få hhv gutt og når få jente! Den koster ganske mye, men du kan jo fotsette å bruke den som prevensjon etter en ny fødsel, siden du vet når du er i farlige faser og må bruke kondom, og du har tent inn igjen prisen på 3-4 år med p-piller. Og den har en levetid på 20 år. Jeg bruker light-versjonen Lady-comp som prvensjon, og er superfornøyd m å slippe hormonpreparater.

Baby-compen må du ha brukt noen sykluser før den begynner å gi deg stø signaler, men hvis du har datoene for når du har hatt mensen bakover (og du ikke har hatt pille-mens for poenget er jo at den må kjenne din naturlige rytme for å vite når el kan forventes), kan du bare plotte inn mens-datoene og så begynner den mye raskere å tolke rytmen din. Det eneste du behøver å gjøre er å måle tempen i munnen med termometert som følger med hver morgen!! Hvis du virkelig har så lyst på en jente, tror jeg kanskje jeg ville prøvd å få litt sånn teknisk hjelp jeg altså, selv om du heller ikke er 100 % garantert å få en jente på disse dagene heller. Men sjansen øker betraktelig. Du kan jo også et selge baby-compen videre når jobben er gjort:) Lykke til!

Skrevet

Jeg mente slvsagt at jentesædcellene svømmer TREIGERE, ikke rskere..

Skrevet

Håper virkelig babyen blir velkommen og ønsket selv om dere skulle mislykkes på å lage en jente...

Skrevet

La mannen gå flere dager uten utløsning før dere har sex. Da gir du jentesædcellene en bedre sjanse i kampen om egget.

Guttesædcellene er raske i starten, men dør raskt. Jentene er trege, men seiglivete. Når sæden i pungen har vært der en stund og mannen så får utløsning, er mange av guttesædcellene alrede døde eller svake. Mens jentene er fremdelse pigge!

Funket hos oss :-)

Skrevet

pul og kryss fingerene.....

Skrevet

Da jeg ble gravid med gutten hadde vi hyppig sex (hver dag).

Da jeg ble gravid med jenta hadde vi kun hatt sex 1 gang den mnd. (pga sambo sin jobb), og det var langt unna eggløsning.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli gravid den mnd. engang siden det var såpass langt unna eggløsning. Men jenta mi var seig hun...hehe

Skrevet

500 g hvetemel

100 g Smør

100 g sukker

½ ts salt

½ ts kardemomme

½ ts bakepulver

3½ dl helmelk

50 g gjær

I stekeovn ved 250 grader i ca. 10 minutter

Smuldre smøret i mesteparten av melet. Tilsett gjæren rørt ut i lunken melk og rør inn de øvrige tørre ingrediensene. Bland i mer mel hvis det trengs og elt sammen til en passe fast deig. Dekk den til med plast og la deigen heve til ca. dobbel størrelse på et lunt sted.

Bak ut 16 boller og legg dem på bakepapir eller smurt stekeplate. Etterhev under dekke i ca. 20 minutter. Pensle bollene med sammenvispet egg og stek dem. Avkjøl bollene på rist

Skrevet

Å ha sex er en ofte brukt og effektiv metode for noen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...