elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 dette er 3 dagmammaer som slår seg sammen, rundt 6-7 barn tilsammen tror jeg. i alderen 11 mnd til 4 år.... gutten min er der annen hver dag (man, ons, fre) og han er i utgangspunktet verdens roligste gutt som har noen farsker innimellom, han spiser godt, sitter rolig ved matbordet, flink til å leke for seg selv og glad i mennesker. generelt normal gutt vil jeg si. etter han begynte hos dagmamma er han begynt å slå å lugge, spytter ut maten, og tuller til jeg blir gal ved matbordet, griser og søler. han har fått fullstendig angst for att jeg skal gå fra han, hyler bare jeg går på toalettet en tur, livredd besteforeldre og annet folk- sikkert redd for at jeg skal gå fra han, eller at di skal komme å ta han med seg (uten meg) ??????? han nå siste uka begynt å våkne på natta, gråter i søvne. dagmamma sier vi bør slutte hos henne, han er ikke moden/klar for dette, heller vente noen mnd til han blir eldre? jeg tenker att det må være det dummeste.... da begynner vi jo helt på nytt igjen med innkjøring å slikt. må sies at han har bare vært hos henne i knappe 3 uker. er ikke det litt tidlig å avgjøre oppsigelse nå??? sikkert mange barn som trenger litt tid på seg å bli vant til att mamma ikke er der. eller har jeg den eneste ungen i verden som er slik?
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2009 jeg glemte å si att jeg har vært i åpen barnehage med han mens vi gikk hjemme, da trivdes han som bare det, og gikk godt over ens med andre barn. dagmamma sier han slår di andre barna også. han vil ikke leke med di....
La Perla Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 På vår første foreldresamtale etter at yngstemann begynte i barnehagen som 2-åring spurte styreren om han ikke hadde begynte å oppføre seg enn før annerledes hjemme. Hun sa at det var noe man må regne med. Det er fordi det er en stor omstilling for dem å være i barnehagen (og sikkert hos dagmamma også). Da de tidligere bare var hjemme var alt trygt, mamma og pappa la til rette for ham, han følte seg litt "sjef" i sitt eget hjem. Så, i barnehagen må barnet følge helt nye regler, både dem de "fremmede" voksne setter og de sosiale reglene overfor alle de andre barna. Dette er faktisk ikke bare-bare og kan være slitsom og frustrerende for mange barn. Det som da ofte skjer er at de oppfører seg kjempefint barnehagen, men er skikkelig "vanskelige" når de kommer hjem, for de trenger å blåse ut litt, å kjenne at de fortsatt kan ha kontroll og bestemme noe, prøve grenser ovs (husker ikke alt hva hun sa). Det virker som om det er dette som skjer med din gutt nå, og som er helt normalt, og ikke at han ikke er moden nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå