Gå til innhold

Beregning av fullgåtte uker (samme som på 1.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Her inne på BIM står det følgende: "En graviditetsuke er 7 dager. Dersom din første dag av siste mens var en onsdag, så er det på onsdager at du skifter uke".

Hvordan kan det da ha seg at jeg iflg BIM og Babyverden er 6+0 i dag på en onsdag, når min første dag av siste mens var fredag 17/4?

Er det ikke på 0 man skifter uke? Jeg vil vel på fredag da være 6+2 jeg da? Eller?? Trodde jeg skulle være 6+0 til fredagen. Har prøvd å finne artikler og info om dette men jeg blir bare mer og mer forvirra...så fint hvis noen kan forklare meg dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om man teller de dagene fra sistemens til man egentlig skulle hatt mens som 4 uker, uansett hvor lang syklus man har.

Hvis noen har 35 dager syklus og en annen 25, så ville jo den ene vært over en uke lengre, men fostre ville ikke vært lengre, hvis du skjønne hva jeg mener?:) Som regel er det dagene før mens som er forskjellig fra person til person, og så ligger det på rundt 14 dager fra el til mens, og det er jo da befrukningen skjer.. Så de dagene/ukene som blir lenger før mens kan jo ikke være med på å påvirke hvor langt man er på vei, bortsett fra de 2 ukene som man teller..

Kan hende jeg er helt på bærtur, men det var sånn jeg tenkte det da jeg ble gravid(misten) for litt siden:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...