HTC Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tok 2 glass rødvin i går kveld mellom kl 23-24. Kl 5 i dag tidlig fikk barnet til en venninne av meg illebefinnende og hun ringte meg, jeg kastet meg ut i bilen og kjørte til henne, uten å tenke på at jeg hadde drukket kvelden før (jeg har fridag i dag), alt gikk heldigvis bra med min vennines barn Var det for kort tid mellom drikking og kjøring (5 timer)? Huff, jeg kom ikke på å tenke på det før nå...
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 I og med at du ikke tenkte over det så vil jeg ikke kalle det uforsvarlig. 2 glass er heller ikke mye, men er usikker på om alt er ute av blodet på 5 timer, antagelig det mete i hvertfall, så tror det var helt ok jeg :-) Snill venninne som stiller opp i hvertfall!
mammamia75 Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Hm jeg er ikke sikker på om alkoholen var helt ute av kroppen din enda, menjeg tror jeg hadde gjort det samme idin situasjon. Før var det jo greit ta et glass også kjøre... Tror ikke du var noe fare for andre. Det er nå min mening.
It's all about me Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Her kan du regne ut selv om det var noe promille igjen: http://www.dinside.no/219513/promillekalkulatoren Vet det finnes en som er lettere, men den fant jeg ikke i farten. Selv tror jeg nok ikke du hadde noe promille.
HTC Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2009 Ut fra kalkulatoren, så det ut som om jeg ikke hadde promille lengre. Heldigvis! Hvordan er loven nå? 0 i promille eller er det en litt høyere grense? Hvis jeg var blitt stoppet og hadde hatt en ørliten promille, ville jeg automatisk mistet lappen da?
It's all about me Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Det er vel fremdeles 0,2 er det ikke. Aner ikke jeg, det har vært uaktuelt så lenge nå atte.
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 0,2 er grensen, MEN; det er ulovlig å kjøre selv om du har 0.2 i promille og ER påvirket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå