Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 jeg kan nesten si at jeg mistet mange av venninnene mine.det er hvertfall 3 stk som jeg aldri prater med mer nesten. det er som om når jeg ikke kunne være med på festing og cafe`liv på samme måte som før, så har bare kontakten dødd ut.vi har prøvd å møtes litt i ny og ne, men jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å jobbe så mye med forholdet på en måte. mens de venninenne jeg har hatt siden barndommen er der, uansett.de trenger jeg liksom ikke forklare så mye til om hvorfor jeg er så asosial. så jeg har egentlig innsett av de aller beste vennene, de går ingen steder selvom man er i en periode i livet hvor man ikke har så god tid til å pleie venninneforhold.Mens de venninnene som trenger jevnlig oppdatering og vedlikehold, de er nok kanskje ikke de beste allikevel. uansett tror jeg de forstår når de selv blir gravide og dårlige og får barn som ikke sover...jeg er den første av hele gjengen som har fått barn.(og venter nr 2,to tette)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 tror nok det er mange som har det slik, man kommer jo til et veiskille og mye i livet vårt endrer seg. Jeg har mistet en del venner bare fordi jeg flyttet litt lenger bort, men de som virkelig er venner er det selv om man ikke møtes så mye! Man får heller tenke på at det er slik livet fungerer, man møter nye mennesker og kanskje det er like greit?(selv om det så klart er trist)
Piipii Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Enig med dere, tror dette gjelder mange av oss. Kan til en viss grad forståat det blir sånn også, plutselig kommer man inn i en ny tilværelse og det er andre ting som opptar oss mere. Og for de som ikke har barn, så kan det være vannskelig å forstå dette. Og plutselig har man ikke de samme int. lengere, og da kan det fort bli at noen detter av lasset. Syns det er kjempe synd jeg også, for skule gjerne hatt kontakt med mange av de "gammle" vennene mine
Barbafin Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har både mistet og fått tilbake venninner siden vi fikk småen. Jeg var 37 da han ble født, så hadde mange "barnløse" venninner (både uten barn og med voksne barn). Mange av disse falt vekk da jeg fikk barn. Men til gjengjeld har jeg nå fått kontakt med flere gamle venninner som har barn. Følte meg alltid litt utenfor med dem før, men nå er jeg en av dem. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 veit hv a du mener..Noen av venninnene jeg har som ikke har barn,tar liksom ikke kontakt lengre..og ber meg aldrig med på fest,de tror sikkert jeg aldrig kan gå ut mer nå som jeg har fått barn. Men er jo koslig å bli spurt iallfall,selv om man ikke skulle få d til akkurat den dagen. har stot sett kontakt med venner som også har barn,vi holder liksom sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå